Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Sinema Felsefesine Giriş

Elif Nuyan

Sinema Felsefesine Giriş Gönderileri

Sinema Felsefesine Giriş kitaplarını, Sinema Felsefesine Giriş sözleri ve alıntılarını, Sinema Felsefesine Giriş yazarlarını, Sinema Felsefesine Giriş yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
İnsan, "deneyim"lerini en geniş anlamda, yani iletişim ve hayattan edindiği dolaysız izlenimler anlamında kökten kısıtlayan, daha içe dönük, rutin bir günlük programa göre yaşamaya başlamıştır.
"Kendinden çıkış zorunlu olarak bir başka şeye, ayrı nitelikte bir şeye, daha öncekinin karşıtı olan bir şeye geçiştir" (Eisenstein 1984).
Reklam
Tarkovsky için sanat bir yakarıştır. İnsan sanat aracılığı ile umudunu dile getirir. Bu umudu dile getirmeyen, manevi temeli olmayan hiçbir şeyin sanatla ilgisi yoktur, insanlığa ilişkin bir umudu dile getirmeyen, manevi temeli olmayan "sanat eserleri" ancak parlak birer entelektüel analiz olabilirler...
125 syf.
·
Puan vermedi
·
3 günde okudu
Sine-Filozofi
Yazıya sinemanın önemi, zamanla geçirdiği evreler ve felsefeyle yolunun kesişmesine dair birkaç söz söyleyerek başlayacaktım ancak bu konulara dair daha önce yazdığım için o yazının linkini bırakıp direkt kitapta işlenen iki sinema felsefecisine, Eisenstein ve Tarkovsky’ye geçeceğim. (Link:
Sinema Felsefesine Giriş
Sinema Felsefesine GirişElif Nuyan · Sentez Yayıncılık · 201321 okunma
Andrei Tarkovsky
"Tarkovsky'ye göre, bir insanın estetik beğenisi de sanat eserinden çok o insanın kendisi hakkında ipuçları verir."
Sayfa 77 - Sentez Yayıncılık, 1-2-3. Basım, 2018Kitabı okudu
Andrei Tarkovsky
" Tarkovsky'ye göre, sanatın işlevi, düşünmeyi teşvik etmek, bir düşünce iletmek ya da bir örnek oluşturmak değildir. 'Sanatın amacı, daha çok, insanı ölüme hazırlamak, onun iç dünyasının en gizli köşesinden vurmaktır.' "
Sayfa 71 - Sentez Yayıncılık, 1-2-3. Basım, 2018Kitabı okudu
Reklam
Andrei Tarkovsky
" Tarkovsky'ye göre sanat, ideale olan özlemden doğar. Fakat Tarkovsky, amacının sanatta dünyevi 'pislik'ten kaçınmak olmadığını vurgular; yani sanatın ideale özlem duyuyor olması, onun doğrudan doğruya ideal konuları göstermesi değil, kusurlu şeyleri de göstererek, ideal olanı seyirciye düşündürmesidir: '...Canlıdan söz etmek isteyen sanatçı ölüden bahseder, sonsuz hakkında konuşabilmek için, sınırlı olanı sunar.' "
Sayfa 67 - Sentez Yayıncılık, 1-2-3. Basım, 2018Kitabı okudu
Andrei Tarkovsky
"Film çekimi benim için ayrıntılı planlanmış bir yanılsamadır; yaşadıkça bana daha da aldatıcı görünen bir gerçeğin yanılsaması. Film, belge olduğu zamanın dışında bir düştür. Bundan dolayı Tarkovsky sinema yönetmenlerinin en büyüğüdür. O, düşsel mekanlarda bir uyurgezerin güveniyle hareket eder, hiç açıklama yapmaz. Zaten ne açıklayacaktır ki! Düşlerini bütün iletişim araçlarının en zoru, ama bir anlamda en isteklisi aracılığıyla görünür kılabilen bir gözlemcidir."
Sayfa 65 - Sentez Yayıncılık, 1-2-3. Basım, 2018, Alıntı: Ingmar BergmanKitabı okudu
"Eisenstein için sanatın çıkış noktası, doğada varolan çatışma, sanatın son ereği ise, sanat ile bilimin birleşmesidir."
Sayfa 24 - Sentez Yayıncılık, 1-2-3. Basım, 2018Kitabı okudu
Önsöz
"Tarkovsky'ye göre, sanatçı insanları kendi insanlık durumuyla yüzleştirmekle sorumludur."
Sayfa 8 - Sentez Yayıncılık, 1-2-3. Basım, 2018Kitabı okudu
Reklam
Eisenstein, sanatın salt bir propaganda aracı olarak devrimin hizmetine verilmesi düşüncesini reddeder, ona göre, sanat ancak kendi bütünlüğünü, bağımsızlığını koruduğunda gerçekten devrimci bir işlev görebilir.
Sayfa 28 - Sentez YayınlarıKitabı yarım bıraktı
Sinemanın keşfi, taş devrindeki resim-yazısının başlangıcı kadar önemli bir adımdır.
Sayfa 12 - Sentez yayıneviKitabı yarım bıraktı