Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Yedi Pencereden, Yedinci Sanat

Sinema Yazıları

Soner Derse

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Abluka filminin kötülük olgusu bağlamında çözümlenmesi
Abluka filminin temelindeki kötülük olgusu, otoriterleştirme, ötekileştirme, düşman yaratma kavramlarıyla bağlantılıdır. Abluka'da bozulan, yıkılan, insanın özüne/amacına uygun bir yaşam sürmesine olanak tanımayan bir yaşam vardır. Kirlenen ilişkiler, ahlaka, yasaya uygun olmayan davranışlar yaşamak istenmeyecek bir toplumsal ortam yaratmıştır. Politik şiddetin uygulama alanına dönüşen yaşam alanlarında insanlar, paronaya, korku, güvensizlik, tekinsizlik, mutsuzluk, çaresizlik içinde yaşamaya çalışırlar.
Sayfa 125Kitabı okudu
Sinema
Sinema insandan insana giden en kısa, en etkin, en hızlı yoldur. Bu olanağı bir gösteri çemberi içinde sınırlamak, olağanüstü serüvenlerle kitleleri uyutmak, boşalımlar sağlamak suçtur. İçerik bakımından sinema, bir sirk gibi gösteri amacı gütmemeli, insanda boşalımdan çok birikim yaratan bir tutumla ele alınarak yirmi birinci yüzyılın insanına karşı yerine getirmekle borçlu olduğu işlevi görmelidir.
Reklam
Sanat ve Felsefe
'Sanat, sanat içindir' diyen akım, hayat gerçeklerine ilgisiz kalarak, maddi gerçekliğe ilgi duymadan soyut sanata yönelir. Bireyci bir tutumla, insanın gereksinim duyduğu saf değerleri ve güzelliği insanın kendi ruhunda bulmaya ve sanat sınırında aramaya çalışır. 'Sanat toplum içindir', anlayışını benimseyen sanatçılar ise, toplumsal ve siyasal olanı merkeze alırlar. Gerçeği gözlemlemeye ve yeniden üretmeye çalışırlar, imgeleri idealar evreninden değil deneyimler dünyasından alırlar. Yaşamı daha iyi hale getirmek ve yabancılaşmadan kurtulmak için sanatı önemserler.
Jodorowsky, Bağımsız Sinema
'Bağımsız film kutsaldır ve bir amaca hizmet etmelidir, bilgimizi genişletmeli, geçmişimizi, şimdiki zamanımızı ve geleceğimizi birleştirmelidir, dünyayı kurtarmalıdır. Dünyayı bir filmle hemen ve bütünüyle değiştiremeyiz ama kendimizi değiştirebiliriz. Filmle, kafeste bulunan ve uçmanın bir hastalık olduğunu düşünen kuşların düşüncesini değiştirebiliriz' Jodorowsky
Sayfa 139Kitabı okudu
Semih Kaplanoğlu sinemasında zaman kullanımı
Semih Kaplanoğlu sinemasında zaman kullanımı, manevi ve ilahi anlamda yükselmeyi yaratacak nitelikte sakin ve yavaş akar. Hızlı kurgu ve kesme gündelik yaşamın ritmine uymadığı için tercih edilmez. Sinemanın zamanı, İbn-i Arabi'nin dediği gibi, sonsuz bir şimdiki zamanı yansıtmalıdır. Bu zaman Allah'ın 'OL' dediği anda başlayan sonsuz bir şimdiki zamandır. Onun için zamanın başı ve sonu yoktur. Hareketin bütünlüğü vardır; hissedilen zaman vardır. Zamanı hissetmek ölümü ve ölümlü olduğunu hissetmek demektir.
Sanat ve Felsefe
İnsanı sanatsal yaratıya iten şey kendini aşma, bireysel yaşamın kopmuşluğundan ve sınırlılıklarından kurtulup daha güzel, daha anlamlı bir dünyada yaşama istencidir. Sanat bilinçli ve ussal bir eylemdir. Sanatçı yaşamın gizlerini, güzelliklerini, çelişkilerini yakalar, elindeki gerece uygun anlatım ve uygulayım yöntemlerini kullanarak bir öz ve biçim yaratır.
Reklam
Erksan, Karanlık Dünya
Karanlık Dünya filmi ile 22 yaşındaki genç yönetmen (Metin Erksan), toplumcu gerçekçi kaygılarla işe girişmekle beraber, buğday başaklarından, köy kızlarına değin etkisini hissettiği evreni coşkun bir lirizmle perdeye yansıtmaya, genç yaşta kör kalan alevi kent ozanının karanlık dünyasını canlandırmaya çalıştı. İlk filmin aksaklıklarını taşıyan yapıt, iç ve dış sahneleri ile Anadolu'da çekilmiş ilk gerçekçi Türk filmi oldu. Film aynı zamanda ülkede tümüyle yasaklanan ilk Türk filmidir.
100 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.