Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Sinemanın Temel İlkeleri

Vsevolod Illarionovich Pudovkin

Sinemanın Temel İlkeleri Hakkında

Sinemanın Temel İlkeleri konusu, istatistikler, fiyatları ve daha fazlası burada.
0/10
0 Kişi
Okunma
Beğeni
330
Görüntülenme

Hakkında

Pudovkin ilk kez doğal, mantıklı, eşyanın doğasına uygun, gerçekçi, ayağı yere basan, çok kez deneylerle desteklenmiş, açık ve kesin tanımlara bağlanmış, sinemayla uğraşan herkesin beklediği aydınlığı getiriyor. 'Sinemanın Temel İlkeleri' birçok batı diline çevrilen, sık sık yeni basımları yapılan, uluslararası nitelikte bir sinemacılık eğitim ve öğretim kitabıdır.
Çevirmen:
Nijat Özön
Nijat Özön
Tahmini Okuma Süresi: 6 sa. 21 dk.Sayfa Sayısı: 224Basım Tarihi: 1995Yayınevi: Bilgi Yayınevi
ISBN: 9789754945055Ülke: TürkiyeDil: TürkçeFormat: Karton kapak
Türler:
Reklam

Yazar Hakkında

Vsevolod Illarionovich Pudovkin
Vsevolod Illarionovich PudovkinYazar · 2 kitap
Yönetmen, Moskova Üniversitesi'nde mühendislik öğrencisi iken çıkan I. Dünya Savaşı'nda aktif görev aldı. Bu sırada Almanlar tarafından esir alındı. Savaştan sonra, sinema dünyasına ilk olarak senaryo yazarı, aktör ve sanat yönetmeni olarak girdi. Daha sonra ise Lev Vladimirovich Kuleshov'a yardımcı yönetmenlik yaptı. Birkaç tane reklam filmi çektikten sonra sessiz sinemanın başyapıtlarından biri sayılan, geliştirdiği montaj teorileri ile ünlü olmasını sağlayan Mother isimli filmi çekti (1926). Bu filmi 1927'de The End of St. Petersburg ve The Heir of Genghis Khan olarak da bilinen Storm over Asia izledi. Sağlık sebepleri ile ara verdiği sinemaya 1938'de geri dönen Pudovkin, eski çalışmaları kadar başarıya erişemeyen Mother and Sons (1938), Minin and Pozharsky (1939) ve General Suvorov (1941) izledi. II. Dünya Savaşı'nın ardından, partinin eleştirileri sebebiyle, ilk dönem konularına geri döndü. Son çalışması The Return of Vasili Bortnikov oldu (1952).