Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Sosyoloji Kuramları

George Ritzer

Sosyoloji Kuramları Sözleri ve Alıntıları

Sosyoloji Kuramları sözleri ve alıntılarını, Sosyoloji Kuramları kitap alıntılarını, Sosyoloji Kuramları en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Cinsiyet Farklılığıyla İlgili Kuramlar
(...) De Beauvoir, bu zemine dayalı olarak, "Bir kimse, bir kadın olarak doğmaz, kadın haline gelir" diye ilan eder. Ancak kadınlar için varoluşsal yolculuk daha zordur -ırksal azınlıklar, alt sınıflar, ana akım dinden olmayanlar için de aynısı geçerlidir- çünkü egemen konumda bulunan yani kadının yaşamında erkek, kadınları kalıplaştırma ve ne olacaklarını seçme özgürlüğünden kadınları yoksun bırakma yoluyla kadının özünü tanımlamaya kalkışır. Kadınların kendi özgürlük projelerinin peşinden gitmelerinin tek yolu, kadınları, ancak bir efendiyi tanımak için var olan daimi bir Öteki haline getirmeye kalkışan erkeklerin bu baskısının üstesinden öncelikle gelmeleridir. Ne var ki bu da kadınların kendi kendilerini tanımlama eylemleri açısından kendilerinin kim olduklarını keşfetmelerini gerektirir.
Sayfa 453 - De Ki
Weber aşkım...
Max Weber, sosyoloji kuramı alanında belki de en çok bilinen ve en etkili şahsiyettir. Son zamanlarda rasyonel seçim kuramcıları, Weber'e olan borçlarını kabul etmişlerdir. Weber, geniş ölçüde etkili bir kuramcıydı ve şimdi de öyledir.
Sayfa 112 - De Ki
Reklam
Etnometodoloji ve yapacak işimiz yoktu bunu yaptık tadındaki çözümlemeleri
-Gülmeyi Başlatma- Gail Jefferson, bir konuşmanın seyri içinde ne zaman gülmek gerektiğinin nasıl bilindiği sorusunu inceledi. Meslekten olmayan görüş açısından, bir konuşma veya bir etkileşim süreci içinde gülme tümüyle serbest bir olaydır. Bununla birlikte Jefferson, bir söyleyişin birkaç temel yapısal özelliğinin, diğer tarafın gülmesine neden
Sayfa 391 - De Ki
İnsanlar, toplumsal yaşamlarında çeşitli teatral performanslar sergileme eğilimi gösterirler. İnsanlar, en sonunda kendilerini köleleştiren toplumsal dünyalar yaratırlar.
Modern dünya, hiçbir kaçış yolu olmayan rasyonel sistemlerin demir kafesidir.
şeytan kılığına bürünmüş şeytan
Bu nedenle modern dünyada McDonaldcılık şeklini almış olsa da Fordizm hayatta ve sağlıklıdır.
De Ki
Reklam
İnsanlar, her zaman kendilerini kısıtlayan toplumsal dünyaları değiştirme kabiliyetine sahiplerdir.
Bir de bu noktadan bakalım...
Tocqueville'in kuramının merkezinde birbiriyle ilişkili üç konu bulunur. Aydınlanmanın bir ürünü olarak Tocqueville her şeyden önce, önemli bir özgürlük destekçisi ve savunucusudur. Bununla birlikte o, önceki, daha fazla eşitsizlik çağının aristokratIarının (onun kendisi bir aristokrattı) ürettiği üstünlükle karşılaştırıldığında sıradanlık üretmeye eğilimli gördüğü eşitlik konusunda daha fazla eleştireldir. Daha da önemlisi, eşitlik onu en fazla ilgilendiren şeyle ilişkilidir ve bu da özellikle hükümette merkezileşmenin artması ve merkezileşmiş hükümetin özgürlük için oluşturduğu tehlikedir. Ona göre önceki dönemin eşitsizliği, aristokratların iktidarı, yönetimin merkezileşmesini kontrol altında tutuyordu. Bununla birlikte, aristokratların çöküşü ve daha çok eşitliğin ortaya çıkışıyla birlikte merkezileşmeye yönelik her zaman var olan eğilime karşı koyma kabiliyeti olan hiçbir grup kalmadı. Çoğunlukla eşit olan insanlar kitlesi, bu eğilime karşı koyamayacak kadar "köle ruhu"du. Tocqueville, eşitliği "bireycilik"e (kendi "icat ettiği"ni iddia ettiği ve itibar görmesini sağlayan önemli bir kavram) bağlar; ona göre sonuçta ortaya çıkan bireyciler, daha büyük "topluluk"un refahıyla, onlardan önceki aristokratların ilgilendiğinden çok daha az ilgileniyorlardı.
Bir anlamda, feminist bir bakış açısı her zaman olmuştur. Kadınlar ikinci plana itildikleri her yerde - ve onlar neredeyse her zaman ve her yerde ikinci plana itilmişlerdir- bu durumu bir biçimde kavramış ve karşı çıkmış görünürler (Lerner, 1993). Fakat zamanla sosyolojiyi mesleki bir iktidar temeli olarak düzenleyen erkekler tarafından onların eserleri, bütünlüğü bozularak, değeri düşürülerek veya sosyolojinin genel kaydı dışında tutularak mesleğin uçlarına itildi. Meslekte merkezi bir konum üstlenen kişiler sosyoloji olarak betimledikleri ve açıkça öncülüğünü yaptıkları alan içinde eleştirel bir şekilde değil alışılagelmiş bir şekilde tepki gösterdikleri toplumsal cinsiyet konusunu önemsizleştirerek etraflarında dolaşan feminist iddialara temelde muhafazakâr tepkiler gösterdiler.
"Özgür gibi görünürüz, aslında, sermaye özgürdür, biz köleyiz."
Reklam
"Kişilerin gerçekleştirdikleri tüm eylemler açısından bir kişinin belirli bir eylemi ne kadar sık ödüllendirilirse o eylemi yapma olasılığı o kadar artar. " -Homans
Sayfa 412Kitabı okudu
"Dini sıkıntı aynı zamanda gerçek sıkıntının ifade edilişidir ve de gerçek sıkıntıya bir karşı çıkıştır. Din, ezilen insanın iç çekişidir, ruhsuz dünyanın ruhu olduğu gibi kalpsiz dünyanın kalbidir. Din, insanın afyonudur."
"Sermaye ölü emektir, yani vampire benzer, sadece, yaşayan emeği emerek yaşar ve daha fazla emdikçe yaşamını sürdürür."
"Bilim, insanların ve doğanın küresel olarak kirlenişinin koruyucusu hâline gelmiştir."
Sayfa 570Kitabı okudu
29 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.