Spartacus ve Köle Savaşı kitaplarını, Spartacus ve Köle Savaşı sözleri ve alıntılarını, Spartacus ve Köle Savaşı yazarlarını, Spartacus ve Köle Savaşı yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Pek çok adam insan dostu olarak yola çıkmış Ve sonunda tirana dönüşmüştür Lakin tarihte tek bir örnek yoktur ki bir adam tiran olarak yola çıkmış ve sonradan insan dostu haline gelmiş olsun dolayısıyla bir kere daha söylüyorum iyi niyetli bir diktatörden daha tehlikeli bir şey yoktur
youtu.be/aHD-aw6FwxM
Seneca da burada bunu yaparak böylesine bir korkunun efendilerde vahşi bir zulmü besleyeceğini ifade eder ve “Dolayısıyla, " der, "onları, bizler düşman haline getiriyoruz.”
Köleler elbette ki insandı, ancak vahşi bir canavarı gereğince uysallaştırmak için sindirebilmek, dozu ayarlanmış bir gaddarlık ve yıldırma işlemi uygulamayı gerektiriyordu
Roma toplumu bir köle toplumuydu, sebebi de, kölelik olgusunun Roma düşünce yapısına egemen olmasıydı. Sonuçta libertas,yani özgürlük, "köle olmama hali" şeklinde tanımlanmaktaydı.
Cicero, gayet iğneleyici bir üslupla ve şehir halkından olan avamı haşlamaktan geri durmayarak "insanlar değil, köstebekler için yapılmış olan yıkıldı-yıkılacak gecekondularda sürüler halinde yaşarlar" diye yazdığı Roma proletaryasından bahisle, başka tanımlar yanında sıklıkla "şehir cürufu" ifadesini kullanıyordu
Senato'nun kapılarını sosyal yelpazenin diğer ucundakilere açmak,Cicero'nun aklına gelebilecek en son şeydi. Cicero'nun Roma'sında "para konuşurdu" ve herkesin bir fiyatı vardı. Gerçekten de, Augustus dönemi şairlerinden Ovidius, "Senato yoksullara kapalı" diyerek matem tutuyordu.
“Senatörler ve eques'ler hususi mülk edinme vasıflarını haizdir; bunun nedeni tabiat itibariyle diğer erkeklerden farklı olmaları değil, mevki, rütbe ve itibarca önde gelmeleridir; bu nedenle zihne huzur ve refah veren konularda da öncelikli olmaları gerekir," demiştir (Tacitus,Annales, 2.33.2).
Cicero'nun hukuk ve ahlak arasında önemli bir fark olduğunu genç yaşında keşfetmesi çok önemlidir. Ona göre hukuk güçlülerin silahı, ahlak ise zayıfların yanılsamasıydı. Bu yüzden de, Cicero’ya göre kölelik adalete uygundu.
Sen tuğla ve mermere bakınca devletin kültürünü görüyorsun. Ben bakınca tuğlacıyı, taş oymacısını, dokumacıları ve sakaları görüyorum. Roma soylu düşünceler ve zafer taçları üzerinde durmuyor. Roma milyonlarca kölenin omuzlarında duruyor.