Temmuz Elması Kitap Yorumu
Herkese merhaba
Bugün okurken her duyguyu tadabileceğiniz Temmuz Elması kitabının yorumuyla karşınızdayım !
Ömer,Halis,Halil;üç cesur genç...
Ömer'in babasının vefatından sonra İstanbul'a taşınmışlardır.Kardeşi Halis kabuslar görmeye başlamıştır.Halis,çok özel bir çocuktur.
Babasının vefatında,sadece Halis yanındadır ve çok korkmuştur.Normalde hiç bir şekilde dolapların içine giremediği halde,annesi ve Ömer geldiklerinde onu bir dolabın içinde bulmuşlardır.
Halis, kabuslarında farklı hece ve ya harfler sayıklar.Ömer,bu harf ve ya hecelerin bir anlamı olduğundan düşündüğünden hepsini not alır.
Bir gün,Halil,Halis ve Ömer,kelime oyunu oynamaya başlar.Kelime oyunu,Halis'in konuşmasını geliştirmek için babası ve annesinin yaptığı bir kutu heceden ibarettir. Hecelerden kelimeler,kelimelerden de cümleler oluşturarak oynanır.Oyunu oynarken,Halil'in dikkatini Halis'in not aldığı hece ve ya harfler çeker.Bu hece ve ya harfleri,Halis'in önüne koyarlar ve Halis,çok zorlanarak ve sonunda ağlayarak da olsa,bir kelime oluşturur.Bu kelime ile macera başlar...
.
.
Kitabı çok çok sevdim
Soluksuz okuduğum,bunun yanında da okurken ağladığım bir kitap oldu
Beni çok duygulandıran cümleler vardı
Bu cümlelerden bir kaçını sizinle de paylaşmak istiyorum
"Bu memleketin kahramanı hiç bitmez."
"Biz ülkesi için canını hiçe sayanların torunlarıyız.Hayatı başka türlü yaşamamız,başka bir anlayışla dünyaya bağlanmamız mümkün değil.Asla kızma ve küsme.Yapılan hiç bir iyilik,adalet için çekilen hiçbir sıkıntı boşa gitmez."
.
Adını daha önce duymadığım ama çok severek okuduğum bir kitap oldu Temmuz Elması
Bence bu kitabı herkes,okuma yazma bilen herkes okumali
Önüme gelen herkesin elinde bu kitabı vermek istiyorum
Sadece bir macera kitabı gibi düşünüyorsunuz değil mi?