Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Ateş, Dil, Güzellik ve Zaman Üstünden İnsanın Evrimi

Transandans

Gaia Vince

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Hikaye
Hikâye anlatıcılığı, doğası gereği sosyal bir girişimdir; zihinsel bir ortaklığı paylaşan, gerçekliği askıya alma ve sanal bir uzay-zamana dalma konusunda hemfikir olan bir insan grubunun varlığını zorunlu kılar.
Sayfa 79
Gerçekliğin deneyimsel bir versiyonuna mı inanıyoruz yoksa nesnel versiyonuna mı?
Sayfa 275
Reklam
Insan vücudu fiziksel zorlanma ya da açlık nedeniyle stres altındayken kan akışının önceliği kaslar değil, beyindir. Demek ki evrim sürecimizin bir noktasında hızlı düşünme, hızlı hareket etmekten daha önemli hale geldi.
Sayfa 30
ilk modern insan aileleri yaklaşık 80.000 yıl önce afrika'dan çıktığında, neandertaller sibirya'dan ispanya'nın güneyine dek yayılmıştı. nerede olursa olsunkarşılaştığımız diğer insanlarla üreyip melezleştiğimiz için bugün genlerimizde onların hayaletlerini buluyoruz. günümüzde -ben dahil- avrupalı atalardan gelen herkesin genetik yapısında bir ölçüde neandertal dns'sı var ve neandertal genomu, muhtemelen avrupa'da hayatta kalmamızı sağlamış olduğundan, avrupa nüfusunun neredeyse yüzde 20'sinde aktarılmaya devam ediyor.
Sayfa 15 - domingo yayınları.
beynimiz ger­çek anlamda kültürümüz tarafından biçimlendirilir
Sayfa 57 - domingo yayınları.
İnsanların dünya görüşünü hala gerçeklerden çok, kabile kültürü etkiliyor. Neredeyse bütün dünyanın bilimsel açıdan hemfikir olduğu, insan kaynaklı iklim değişikliğini ele alalım. Bu gerçek Amerikalıları bölüyor bölmesine ama hiç bekleme­diğimiz bir şekilde: Demokratlar ve Cumhuriyetçiler ne kadar eğitimliyse iklim değişikliği konusundaki inançları o kadar ay­rışıyor. Sadece lise eğitimi görmüş Cumhuriyetçilerin yaklaşık yüzde 25'i iklim değişikliği konusunda çok endişeli olduğunu bildirirken, üniversite mezunu Cumhuriyetçilerde bu oran yal­nızca yüzde 8'dir. Daha iyi eğitim görmüş Cumhuriyetçilerin bilimsel uzlaşıdan haberdar olma ihtimali daha fazla olduğuna göre bu oranlar mantığa aykırı gelebilir. Fakat kamuoyu açı­sından baktığımızda iklim değişikliği bilimsel değil, politik bir meseledir. İklim değişikliği bilimi görece yeni ve teknik açıdan karmaşıktır ve birçok Amerikalı, kabile liderlerinin, yani siyasi elitlerin görüşlerini benimser. Cumhuriyetçi siyasi elitlerse bi­limsel kafalı değildir. Daha iyi eğitimli Cumhuriyetçiler iklim değişikliğiyle ilgili bilimsel verilerin yanı sıra, bu konudaki par­tizan mesajlara da daha fazla maruz kalırlar ve araştırmalar ikincisinin daha önemli olduğunu gösteriyor.
Sayfa 279 - domingo yayınları.
Reklam
Tarımın tipi de başka toplumsal normları etkiler. Örneğin Çin'de yapılmış bir çalışmaya göre, yağmur suyuna dayalı ta­rım yapan buğday yetiştiricilerine nispeten daha fazla işbirliği yapması gereken ve çok sayıda çiftliği kapsayan karmaşık su­lama sistemleri kullanan pirinç üreticileri daha kolektif düşün­me eğilimindedir. Buğday
ssyfa 220-21, domingo yayınları.
100 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.