Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Türk Ahlakı

Ziya Gökalp

Türk Ahlakı Gönderileri

Türk Ahlakı kitaplarını, Türk Ahlakı sözleri ve alıntılarını, Türk Ahlakı yazarlarını, Türk Ahlakı yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Türkmenler, dünyanın en demokrat bir milletidir. Bu millete eşitlik, olgunun son derecesini bulmuştur. Çünkü, türkmenler de ücretli hizmetçiler yoktur. Esirler ise pek azdır.
Sayfa 131Kitabı okudu
Oysa İran’da, Anadolu’da, Kıpçak’ta, Türkistan’da egemen olan Türkler, bir millet hayatı yaşıyorlardı. bundan dolayı yalnız kendi gelemediklerini uyarak eski milletlerin veya komşu milletlerin adetlerine değer vermiyorlar, onlara benzemeye kalkışmıyorlardı.
Sayfa 131Kitabı okudu
Reklam
Dünya bir nimettir. Ve dünyanın en iyi nimeti de ahlaklı olan kadındır.
Sayfa 121Kitabı okudu
Bir milletin kadınları nasıl düşünürse, halkı da öyle düşünür.
Sayfa 108Kitabı okudu
İslamiyet’in tam bir Ümmet durumunu alması, ancak Abbasilerin nevale adı verilen Arap olmayanların yardımıyla iktidara geçmelerinden sonra, milletlerin hakim rol oynaması ile başladı. Emeviler çağında, İslam devleti tümüyle millî bir devlet durumundaydı.
Sayfa 105Kitabı okudu
Mirasta erkeğin payının kadın payının iki katı olması konusu da, cahiliye devrinden kalma bir kuraldır.
Reklam
Bugünkü Türk feminizmin esaslarını, sosyal gelişimimizin simya ve Ocak devirlerinden başlayarak incelemeliyiz.çünkü bugünkü adetler eski türklerin gelişmiş ve çağdaşlaşma şekillerinden ibarettir.
14 yüzyıldan beri Çin işgalindeki doğu Türkistan’da kadınların erkeklerle birlikte aynı derde kabul edildikleri bir Türk toplumu biliyoruz.
Türklerde her evlilikten yeni bir ev, yeni bir aile oluşur. Bundan dolayıdır ki, Türklerde evliliği evlenmek, ev-bark sahibi olmak denilmiştir.
Reklam
Çünkü bir adamın soylu olabilmesi için yalnız babasının asil olması yeterli değildir. Türkmen kızının evleneceği delikanlının ana ve babası kesinlikle Soylu yani Türkmen olması gerekir. Türkmenlerce soyluluğu hem baba, hem de ana yönünden olduğu belirten diğer bir belgede asalet, soyluluk ünvanlarıdır.
Orhun Kitabesinde sürekli Hakan ile Hatun’un “ babam devleti dirilten Hakan, devleti bilen hatun” diye birlikte yazılmaları ve iki sıfatın da devlet sözcüğünü içermesi, siyaset hukukunun bu ikisinde birlikte olduğunu gösterir.
Baba-üstün ocakta yalnız bir hükümdar var ki, baba. İkili ocakta, yani Türk ailesi ise ailenin bir prensi ile bir de prensesi vardır ki, bunlar baba ile anadır.
“Türk” kelimesi de “Töreli” demektir.
Çarşaf
Cariye ve esiri olmayan kadınların, Hazreti Peygamber’in hanimlari ile diğer hanımların ve kızların örtülerini, alanlarına indirerek kendilerini cariyelerden ayırmaları emri verilirdi. O zaman Arapların gözünde cariyeler, her türlü saldırıya uğrayabilirimlerdi ve bu yüzden Diğer kadınları bunlardan ayırt edecek bir işarete ihtiyaç vardı.
224 öğeden 16 ile 30 arasındakiler gösteriliyor.