Sevgi Soysal'dan Bilge Karasu'ya

Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış 3

Berna Moran

Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış 3 Gönderileri

Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış 3 kitaplarını, Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış 3 sözleri ve alıntılarını, Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış 3 yazarlarını, Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış 3 yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Ne gurur ondaki! Bana sormayacak. Hiç sormadı: Ne oluyor sana, neden bu derece uzaksın benden? Bunu hiç sormadı. Hiç ... Seni çok özledim, ama sana dokunmak istemiyorum. Sorsana neden, diyemiyorum.
Bir Düğün Gecesi
Şimdi içeri gireceğim.İçerde biri olacak. Adı yok. Artık adının olmasını istemiyorum. Adsız biri. Ama biri. Beni, kendisini gördüğüm için gerçekten sevindirecek biri.
Reklam
138 syf.
·
Puan vermedi
·
3 günde okudu
12 Mart'tan 12 Eylüle : Gerçeklik ve Gerçeklikten Kaçış
Berna Moran'ın Türk romanı eleştirilerinde üçüncü ve son durağı da tamamladım. Böylece 1990'lara kadar geldim. Bu kitap ilk ikisine göre daha kısaydı. Eleştirmenin daha geniş tutma, daha fazla eser inceleme planı varmış ama kendisinin de ön sözde belirttiği gibi sağlığı izin vermemiş. Bu cildi yazarken oldukça hastaymış, yayımlandığını bile
Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış 3
Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış 3Berna Moran · İletişim Yayınları · 2021273 okunma
Pınar Kür
Bir Cinayetin Romanın kendi de,matematiksel düzenlenişi,kurgu oyunlarını düzenleyen alternatif çözümleri ve roman yazmayı konu edinmesiyle kurmacanın yaşamdan çok mantığa (ya da matematiğe) yakın olduğuna somut bir örnek
Sayfa 116 - İletisim YayınlarıKitabı okudu
Edebiyatta özgünlük,yüzyıllar boyu ne Doğu'da ne Batı'da önemli bir meziyet sayılmıştır.Ancak Batı'da romanın çıkışıyla birlikte durum değişmiş, bireyin önem kazanması sonucu sıradan insanların kendilerine özgü yaşamları, yazarları yeni konular, değişik olay örgüleri aramaya itmiştir.
Sayfa 98 - İletisim YayınlarıKitabı okudu
Kara Kitap
James Joyce'nin Ulysess'de, Stephan'ın Dublin kentinde ordan oraya dolaşmasıyla Odysseus'un denizlerde dolaşması arasında kurduğu koşutluk gibi Orhan Pamuk da Galip'in İstanbul sokaklarında dolaşmasıyla Aşk'ın yolculuğu (ve ayrıca Mevlana'nın Şam sokaklarında Şems-i Tebriz-i'yi araması) arasında koşutluk kurar.
Sayfa 96 - İletisim YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Sevgili Arsız Ölüm'ün en güçlü yanı mizahı ve Latife Tekin'in şaşmaz silahı da karakterleri, olayları, inançları karikatürleştirmek.
Sayfa 89 - İletisim YayınlarıKitabı okudu
Eyleme değil karaktere önem veren modern ve modernist romanda biliyoruz ki roman kişilerinin psikolojisi, iç dünyası, bilinci ve bilinçaltı yazarın yazarın dikkatle çözmeye çalıştığı ilginç sorunları içerir.
Sayfa 78 - İletisim YayınlarıKitabı okudu
Özellikle gerçekçi romanda nedensellik bağının ne kadar önemli bir rol oynadığı sık sık tekrarlanır, ne ki Latife Tekin, Sevgili Arsız Ölüm'de böyle bir bağ kurmayı reddettiği için küçük küçük, birbirinden kopuk bir olaylar dizisinden meydana geliyor. Sevgili Arsız Ölüm'ün olay örgüsü türü Battal Gazi, Selçuknâme, Dede Korkut türünden destansı halk hikayeleri getiriyor akla.
Sayfa 77 - İletisim YayınlarıKitabı okudu
Başlangıçta Türk romanı fantastikten kurtulmak ve olabilir olanı yansıtmak anlamında gerçekçi olmak istiyordu,ama 1980'lerden bu yana gerçekçilikten kaçıp fantastiği yakalamak istiyor.Bu yön değiştirmenin toplumsal ve yazınsal nedenleri ise ayrı ve karmaşık bir konu.
Sayfa 74 - İletisim YayınlarıKitabı okudu
99 öğeden 61 ile 70 arasındakiler gösteriliyor.