Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Türk Sinemasında Cinselliğin Tarihi

Agah Özgüç

Türk Sinemasında Cinselliğin Tarihi Gönderileri

Türk Sinemasında Cinselliğin Tarihi kitaplarını, Türk Sinemasında Cinselliğin Tarihi sözleri ve alıntılarını, Türk Sinemasında Cinselliğin Tarihi yazarlarını, Türk Sinemasında Cinselliğin Tarihi yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Değişen nedir ki? Yine suçlu olan fahişelerdir. Onları bu yola itenler 'sütten çıkmış ak kaşık'...
Reklam
Aynaya baktığımda kendimi tanıyamıyorum. Gittikçe sıklaşan kriz devrelerinde bir gün tımarhaneye tıkılıp ömür boyu oradan çıkmamaktan korkuyorum. Korkularımı kiminle paylaşabilirim? Kim anlayabilir?
Küçük lskender de başarılıdır böyle bir tiplemede. Mustafa Altıoklar'ın 1997'de yönettiği Ağır Roman'da ilginç bir travestidir. Yaşayarak oynar, oynarken yaşar sanki...
Kadın kılığına giren erkekler konusunda yılların ardında kalmış ilginç olayları öğreniyoruz tarih yazarlarından: 1577 yılında, Sadrazam Sokullu Mehmed Paşa döneminde Kuklacı Mustafa namıyla tanınan biri, yanında çalıştırdığı genç oğlanları, allıklayıp pudralayıp evli kadınlarla buluştururmuş. Ve lstanbul'daki Katırcı Hanı'na düzenlenen bir baskında uzun saçlı, dudakları allıklı, feraceli giysili oğlanlar yakalanınca hepsi sürgüne gönderilmiş.
Reklam
Kırsal kesimin, kenar mahallenin Türk kadını, genel yapısı içinde yalnızdır, eziktir. Erkeğini sevdiği gibi bağışlamasını da bilir. Giderek de sömürülür ve toplumun dışına itilir
Osmanlı lmparatorluğu'nun çöküp yabancı güçlerin paylaştığı ve bağnazlığın, din sömürüsünün kol gezdiği ülkemizde Afife Jale'nin bir Türk kadını olarak sahneye çıkması gerçekte yüreklilik isteyen bir girişimdi.
Müslim kadınların resmi devlet dairelerinde memurluk, tüccar yanında yazıcılık, veznedarlık, sokaklarda satıcılık, hatta ellerinde resmi vesika ile fahişelik etmesine müsaade edildiği halde bir sanat mesleği olan tiyatroculuğa girmesini yasaklayan hiçbir neden olmaması gerekir...
1917'den bu yana değişen nedir ki? Cinselliğin boyutları mı, yoksa Türk filmleri afişlerini süsleyen, yabancı kadın isimleri midir?
Reklam
Türk sinemasında asıl dikkati çeken, yabancı oyuncu Yunanlı Giselle Dali'ydi. Ne var ki Dali de uluslararası düzeyde bir oyuncu değildi. Ama 1961 yılında Süreyya Duru'nun lstanbul'da Aşk Başkadır adlı filminde çırılçıplak soyunarak tüm dişiliğini cömertçe sergilemekten de kaçınmadı.
1917 yılından 1923'e, yani Curnhuriyet'in ilanına kadar olan süre içinde, Türk filmlerinde irili ufaklı rollerde bir dolu yabancı kadın görürüz. Bunlar, genelde azınlık oyuncularıyla, Çarlık rejiminin sona ermesiyle lstanbul'a yerleşen Beyaz Ruslardır.
Türk sinemasında ilk öpüşen kadın oyuncu, yabancı uyrukludur, yani Madam Kalitea'dır. Kaldı ki 1923 yılından önce Osmanlı ahlak anlayışına göre, Müslüman kadınların değil filmlerde öpüşmeleri, sahneye çıkmaları bile yasaklanmıştır.
Mürebbiye, Türk sineması tarihinde, kadın kahraman üzerine kurulan ilk filmdir
"Evladım," dedi "erotizm" lafından kimse anlamaz. Gel biz erotizm yerine seks sözcüğünü koyalım.
22 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.