Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Üçüncü Sınıf Nedir

Emmanuel-Joseph Sieyès

Üçüncü Sınıf Nedir Gönderileri

Üçüncü Sınıf Nedir kitaplarını, Üçüncü Sınıf Nedir sözleri ve alıntılarını, Üçüncü Sınıf Nedir yazarlarını, Üçüncü Sınıf Nedir yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
110 syf.
·
Puan vermedi
Fransız Devrimi’ne giden süreçte yaşamış ve yazdığı eserleriyle devrime giden süreçte etkin rol oynamış olan Sieyès'in şüphesiz en etkili eseri bu kitaptır. Kitapta Devrim öncesi Fransa'da toplumun üç tabakadan oluştuğundan bahsedilir: Soylular Sınıfı, Din Adamları ve Üçüncü Sınıf. Üçüncü sınıfın daha görünür olması gerektiğini buna rağmen hak ettiği konuma gelemediğini, emeğinin karşılığını alamadığını düşünen Sieyès kitapta üç soru sorar ve bu sorulara cevap arar. İlk sorusu üçüncü sınıf nedir? Cevap; her şey. Şimdiye kadar siyasal düzen içinde ne idi? Hiçbir şey. Ne olmak istiyor? Bir şeyler. Üçüncü sınıfın aslında ulusun ta kendisi olduğunu ve hak ettiği konumda olması gerektiğini savunur yazar. Bu tutumunda haklıdır da. Uluslararası ilişkiler öğrencileri ve konunun meraklıları için Fransız Devrimi’ne giden sürecin nasıl bir atmosferde gerçekleştiği, Fransız toplumunun sınıflı yapısı ve daha birçok şeyi bulabilecekleri, tabiri caizse ilk ağızdan 18. yüzyıl Fransa'sının ve Fransız Devrimi’ne neyin ya da nelerin sebep olduğunu anlatan nadide bir eser.
Üçüncü Sınıf Nedir
Üçüncü Sınıf NedirEmmanuel-Joseph Sieyès · İmge Kitabevi · 201130 okunma
Bazı yazarlar deli yerine konmaya razı olmasalardı, dünya bugün daha az akıllı olurdu.
Sayfa 105
Reklam
Zira her zaman bir karar verici gerekir, yoksa düzenin yerini anarşi alır.
Sayfa 75
İnsanlar genel olarak kendilerinden üstün gördükleri her şeyi eşitliğe indirgemekten pek hoşlanırlar ve o zaman filozof gibi davranmış olurlar.
Sayfa 59
Neden değişelim ki? Böyle çok iyi değil miyiz?
Sayfa 57
İnsanları bölen ne meslek farkıdır ne servet ne de bilgi farkı; sadece çıkar ayrılığıdır.
Sayfa 32
Reklam
Feodal barbarlığın uzun gecesi boyunca insanlar arasındaki doğru ilişkiler bozulmuş, bütün kavramlar altüst olmuş, bütün adalet çürümüş olabilir; fakat aydınlığın doğuşu önünde gotik saçmalıkların kaçışıp dağılması, antik zulmün kalıntılarının da yıkılıp yok olması lazım. Bunun olacağı kesindir.
Sayfa 48
Tiers-Etat (üçüncü sınıf) özgür değilse, bir bütün olarak ulusun, hatta içindeki hiç bir özel sınıfın özgürlüğe kavuşması mümkün değildir.
Sayfa 15
Ulus Nedir?
Ortak bir yasa altında yaşayan, aynı yasama organıyla temsil edilen vb. bir ortak insanlar topluluğu.
Sayfa 13
Yönetimin, özel bir sınıfın baba mirası haline gelir gelmez her türlü ölçüyü kaçıracak derecede şiştiği, yönetilenlerin değil yönetenlerin ihtiyacına göre yeni görev ve makamların oluşturulduğu fark edilmiş midir?
Sayfa 11
Reklam
Ortak yasa ve ortak temsil; bir topluluğu ulus yapan işte bunlardır. Gerçi Fransa'da insanın, sadece ortak yasanın korumasındaysa, hiçbir şey olmadığı da bir gerçektir. Herhangi bir ayrıcalığa yapışamamışsa, küçümsenmeyi, hakarete uğramayı ve her türlü aşağılanmaya katlanmayı göze almak zorundadır.Tamamen ezilip yok olmamak için zavallı ayrıcalıksız kişiye ne kalıyor?
Insanlar genel olarak kendilerinden üstün gördükleri her şeyi eşitliğe indirgemekten pek hoşlanırlar ve o zaman filozof gibi davranmış olurlar. Bu sözcük ancak aynı ilkeleri astlarından da gördükleri zaman onların gözünde iğrenç hale gelir.
Sayfa 59 - İmgeKitabı okudu
Tiers-Etat (üçüncü sınıf) özgür değilse, bir bütün olarak ulusun, hatta içindeki hiçbir özel sınıfın özgürlüğe kavuşması mümkün değildir. İnsan ayrıcalıklarla değil yurttaş haklarıyla özgür olur ve bunlar da herkesin malıdır.
Sayfa 15 - İmgeKitabı okudu
En kötü yönetilen devlet ise, herhalde yalnız bazı bireylerin değil bütün bir sınıf yurttaşın genel hareketlilik içinde aylak durmayı üstünlük ve onur saydığı, ama yine de üretimine hiçbir şekilde katılmadığı ulusal servetin kaymağını yiyebildiği devlet olurdu. Böyle bir sınıf hiç kuşkusuz tembelliği yüzünden ulusal yabancıdır
Sayfa 13 - İmgeKitabı okudu
Altıncı Başlık
Bir ulusun iradesi nedir? Ulus nasıl bireylerin topluluğu ise, onun iradesi de aynı şekilde bireysel iradelerin toplamıdır. Amacı ortak güvenlik, ortak özgürlük, kısacası kamusal yaşam olmayan yasal bir toplumlaşma düşünmek imkansızdır. Elbette her birey ayrıca özel amaçlar da güder. Şöyle der: Ortak güvenliğin şemsiyesi altında huzur içinde kendi tasarılarımı gerçekleştirmeye çalışacağım; kendi bildiğim ve dilediğim şekilde mutluluğumu arayacağım; [bunu yaparken] arzu ve isteklerimin önüne toplumun -benim de katıldığım ve özel çıkarımın pek yararlı bir ittifak kurmuş olduğu- ortak çıkarlar uğruna bana dayatacağı yasal sınırlardan başka engel çıkmayacağından emin olacağım.
Sayfa 98 - İmge Kitabevi YayınlarıKitabı okudu
22 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.