Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Yazı, Bellek ve Eleştiri

Unutma Zamanı

Ahmet Bozkurt

Unutma Zamanı Hakkında

Unutma Zamanı konusu, istatistikler, fiyatları ve daha fazlası burada.
7/10
3 Kişi
8
Okunma
1
Beğeni
582
Görüntülenme

Hakkında

Dili ve bakışı ansızın çağıran bir çıplaklıktır yazı. Yazmak, bir belleğin taşıyıcısı olmaktır. Yazmak, bir mekânın yerlisi olmak, meskûn bir bilincin taşıyıcısı olmak demektir. Yazamamak, yabancı olmanın, kendi sürgünlüğü içerisinde unutmaya direnmenin son sınır çizgisidir. Hakikatin doğumunu sarmalayan ince zarın çeperine bir adım daha atmaktır. Meskûn mahalden uzaklaşmak, mekândan sürgün olmak, belleğin toprağında unutuşa rağmen uzun bir yolculuğa çıkmak demektir. Ülkesinden sürülen lanetli bir Oedipus yazgısını kanlı gözyaşlarıyla üzerinde taşımak, kendinin de dışında bir tarihi kışkırtmaktır. O nedenle dili ve bakışı nsızın çağırmak gerekecektir... Unutma Zamanı, "Bugün eleştiri üzerine düşünmek ne anlama gelir?" sorusunu tüm yakıcılığıyla soruyor. Eleştirinin, her şeyden önce bir disiplin olarak kavramsal yapısına egemen olan estetik ve felsefi bağlamı ıska geçmeden yazı, zaman, bellek ve unutma edimleri üzerinden kuramsal çerçevesini oluşturan Ahmet Bozkurt; edebiyat, resim, tiyatro ve şiir dolayımında pek çok alana müdahale ediyor. Edebiyat kuramı, eleştiri ve estetik odağında ilerleyerek kendi tekil perspektifini kuran Unutma Zamanı; Auerbach, Derrida, Lukacs, Heidegger, Sartre, Foucault, Lévinas, Sollers, Badiou, Kristeva, Barthes, Ric?ur ve Blanchot gibi pek çok ismin eserleri aracılıyla ördüğü "ben"ve "başkası" olma durumuna okurunu davet ediyor. Unutma Zamanı Sophokles'ten Racine'e, Edgar Allan Poe'dan Oscar Wilde'a, Tolstoy'dan Peter Weiss'a, Oğuz Atay'dan Bilge Karasu'ya, Turgut Uyar'dan Edip Cansever'e, Sabahattin Kudret Aksal'dan Ahmet Oktay'a, Yüksel Arslan'dan İsmet Doğan'a, Ahmet Hamdi Tanpınar'dan Enis Batur'a sınırsız ve özgül bir coğrafyada yazının çağrısına kulak kabartan bir zihnin koridorlarına açılan bir kapı. Unutma Zamanı eleştiriye yapılmış kışkırtıcı, sakınımsız bir müdahale...
Tahmini Okuma Süresi: 9 sa. 31 dk.Sayfa Sayısı: 336Basım Tarihi: Ocak 2015Yayınevi: İnkılâp Kitabevi
ISBN: 9789751035349Ülke: TürkiyeDil: TürkçeFormat: Karton kapak
Reklam

Kitap İstatistikleri

Kitabın okur profili

Kadın% 36.4
Erkek% 63.6
0-12 Yaş
13-17 Yaş
18-24 Yaş
25-34 Yaş
35-44 Yaş
45-54 Yaş
55-64 Yaş
65+ Yaş

Yazar Hakkında

Ahmet Bozkurt
Ahmet BozkurtYazar · 8 kitap
1977 Erzincan-Tercan doğumlu. Ortaöğrenimini babasının memuriyetinden dolayı Göle, Sarıkamış ve Erzincan’da tamamladı. 1998-1999 yılında arkadaşlarıyla birlikte Erzincan’da yayımlanan Taşra dergisinin yayın kurulunda yer aldı. 2000 yılında yine Erzincan’da Le poète travaille (şair çalışıyor) dergisini çıkartmaya başladı. Öğrenimine hâlen Tiyatro eğitimi ile devam etmektedir. Le poète travaille dergisi Türk edebiyatında yerellik-merkez ve taşra kavramlarının hararetli bir şekilde tartışıldığı bir zeminin ateşleyicisi oldu. Bu tartışmaların çok küçük bir kısmı Tanıl Bora’nın hazırladığı Taşra’ya Bakmak (İstanbul 2005, İletişim yayınları) kitabında ele alındı. Hayalet Gemi, Birikim, Toplum ve Bilim, Geceyazısı, Tezkire, Virgül, Varlık, Düşünen Siyaset, Skala, Est&Non, Cumhuriyet-Kitap, Radikal-Kitap, Akşam-lık, E, Son Kişot, Hürriyet Gösteri, Kitap-lık, Yasakmeyve, Cey Sanat, Kül, Yaratım, İle, Sınırda, No Edebiyat Sanat Seçkisi, Le poète travaille gibi dergilerde şiirleri, dil felsefesi, modernizm-postmodernizm, yapısalcılık, sanatsal dilin oluşumu, şiirde ben, özne-ben’in dilsel işlevleri ve dilin şiirdeki varoluşsal yaratımı, varoluşsal bellek ve hakikatin kaynağı sorunsalına şiirin duyumsallığında cevap arayan çalışmaları, edebiyat ve resim eleştiri yazıları, denemeleri yayımlandı. Resim ve şiir üzerine yazdığı yazılar pek çok ortak kitapta yer aldı. Edebiyat ve şiir sempozyumlarına konuşmacı olarak katılarak bildiriler sundu. Ingilizceye çevrilen bir çalışması Oscar Wilde Enstitüsü tarafından yayımlanacak. Önümüzdeki günlerde yayımlanacak olan iki çalışması daha vardır: İmge, Temsiliyet ve Öteki: Yazı’nın Söylem Sicilleri Üzerine Déconstructif Bir Okuma ve Orpheus’un Bakışı: Ulus Baker ve Ölüm Yazısı.