Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Uygarlığın Ayak İzleri 1: Rönesans'tan Barok Dönem'e Sanat Dehaları

Celil Sadık

Uygarlığın Ayak İzleri 1: Rönesans'tan Barok Dönem'e Sanat Dehaları Gönderileri

Uygarlığın Ayak İzleri 1: Rönesans'tan Barok Dönem'e Sanat Dehaları kitaplarını, Uygarlığın Ayak İzleri 1: Rönesans'tan Barok Dönem'e Sanat Dehaları sözleri ve alıntılarını, Uygarlığın Ayak İzleri 1: Rönesans'tan Barok Dönem'e Sanat Dehaları yazarlarını, Uygarlığın Ayak İzleri 1: Rönesans'tan Barok Dönem'e Sanat Dehaları yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
224 syf.
9/10 puan verdi
·
Beğendi
·
12 günde okudu
Uygarlığın Ayak İzleri serisini sırayla okumasam da her okuduğum kitapta ayrı keyif alıyorum. Sanat tarihine dair ilgi çekici bilgiler ediniyorum ve bunu basit bir dille okumuş oluyorum. Bilgimin olmadığı bir alanı bana güzelce anlatmasını deneyimliyorum. Ve ne zaman kitap okuma hevesim kaybolsa beni tekrar bu heyecana bağladığı için de çok mutlu oluyorum. Bence mutlaka okumalısınız.
Uygarlığın Ayak İzleri 1: Rönesans'tan Barok Dönem'e Sanat Dehaları
Uygarlığın Ayak İzleri 1: Rönesans'tan Barok Dönem'e Sanat DehalarıCelil Sadık · Epsilon Yayınları · 2019874 okunma
Az insan çok huzur.Çünkü insanlardan uzak durursanız günahlardan da uzak durursunuz...
Reklam
Resim yaparken kaba dış hatlar kullanmayın, onları yumuşak ve ince hâle getirın.Gölge ile ışığın birleştiği yerde renkler çizgi gibi değil, bir sis bulutu gibi olsun... Leonardo Da vıncı
Ortaçağ Avrupa'sı tam bir cahiliye dönemi yaşıyordu .
Hıristiyanlık, ortaçağı karanlığa, cahilliğe eve batıl inançlara gömdüğünde Freya bir şeytan olarak kabul edildi ve tüm kediler de birer kötü ruh ilan edildi. Lanetlenen kediler artık açık bir hedef háline gelmişti ve hepsi avlanıyordu. Önce cuma uğursuz gün olarak kabul edildi sonra da kedi besleyen kadınlar cadı ilan edilip kedileri ile birlikte öldürüldüler. Çünkü kediler artık onların gözünde Şeytan tarafından cadılara yardımcı olmak üzere atanmış cinlerdi. Binlerce kedi ve kadın aynı kaderi paylaştı: ya asıldı ya da yakıldılar. Tabii bu kadar kediyi yok ederseniz meydanların farelere kalması kaçınılmaz olur! Nihayetinde önü alınamayan fare popülasyonu tüm Avrupa'ya Kara Veba'yı getirdi ve bu saçma batıl inanç binlerce insanın ölümüne sebebiyet verdi.Bu olaydan sonra kimse kedilere "cin", "iblis" veya "lanetli" diyemedi...
Reklam
"Rönesans, insan aklının içinde bulunduğu kötü ortama verdiği bir tepkidir."
Sayfa 14 - Epsilon YayıneviKitabı okuyor
Michelangelo Merisi da Caravaggio
Hayatı son derece karanlıktı, belki de bu yüzden resimlerini daima siyah bir fonda yapmayı tercih etti. Erken dönem resimlerini incelediğimizde bu karanlık fondaki resimlerinde dört ya da beş figür seçilebilirken ustalık eserlerinde bu sayının on üçe kadar çıktığını görebiliriz. Ancak bu figürlerin tamamını bir bütün olarak görmek olası değildir. Çünkü çoğunun bedeni gölgeler içine saklanmıştır.
Sayfa 192Kitabı okudu
Michelangelo Merisi da Caravaggio, sanat tarihinde önemli bir dönüm noktasıdır. Barok resim sanatının ilk ve en iyi örnekleri onun kanlı ellerinden çıkmış, ölümünden kısa süre sonra tüm Avrupa'yı etkisi altına almıştır. Ondan etkilenenlerle onu taklit etmeye çalışanlar çoğalmış ve böylece "Caravaggio gibi resim yapmak" anlayışı ortaya çıkmıştır.
Sayfa 191Kitabı okudu
Aziz Matta'nın Şehit Edilişi (resmi yoruma ekliyorum)
...bu resimde, en cesurca davrandığı nokta, yerlerde çaresizce sürünür bir hâlde tasvir ettiği Aziz Matta'dır kesinlikle. Bir havari ve İncil yazarının ölüm sahnesinin daha asil olması beklenirken burada Matta'nın beden dilinden korku ve dehşeti okuyoruz. Bileğini güçlü bir şekilde kavramış olan genç cellada çaresizce bakıyor. Normalde asil ve kutsal bir görünümle betimlenen havarilerden birinin bu şekilde resmedilmesi, alışılmışın dışında bir fikirdir.
Michelangelo Merisi da CaravaggioKitabı okudu
Reklam
Leonardo da Vinci
Ressamın bu eserle birden fazla maharet sergilediği ortadayken bizler, tarikatlar ve birtakım kurmaca gizemlerle bunların üzerine örtüyor, konuşmamız ve düşünmemizi gerektiren asli olgulardan uzaklaşıyoruz.
Meryem'in hemen solunda, sırtı bize dönük olan figür Aziz Andreas'tır. Kendisi çarmıha gerilerek öldürülmüştür. Ancak İsa'nın sembolünün önüne geçmek istemediği için çarmıha dik bağlanmak istemez. Bu yüzden yan bağlayarak öldürürler onu. Bu sembole günümüzde St. Andrew Cross yani Aziz Andreas Çarmıhı denmekte ve İskoçya'nın bayrağındaki çapraz çarmıh da buradan gelmektedir.
Sayfa 108 - Mahşer | MichelangeloKitabı okudu
Tüm boş vakitlerini karalamalar yaparak geçiren Michelangelo, ileride şöyle diyecekti: "Beni çizim yapmaya iten ve ressamlardan bir şeyler öğrenmeye çeken Tanrı'nın gücüne karşı koymam olanaksızdı."
558 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.