Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Vahşi Batı

Sedat Cereci

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Ey esef, Ey hüzün, ey keder... Ey bir zamanlar aziz iken Tuğyana dalınca zelil olanlara çöken gam! Dün saraylarında kral gibi yaşayanlar Bugün küfür beldelerinde köle oldular. Onları görsen hayretler içinde kalırsın, Üzerlerinde hiç işaret kalmamış İslâm'dan, Üzerlerinde rengarenk zillet giysileri! *** İşte kalp böyle felâketlere ağlar, erir, Kalpte iman, kalpte İslâm varsa eğer. ■ Ebul-Beka Salih b. Şerif er-Ründî
Sayfa 122
Batılı, öğrenmeyi aydınlanmaya, uygarlığı kültüre, ezberlemeyi tefekküre tercih eder.
Sayfa 104
Reklam
Gerçekten özgür olmak, 'kendine uygun olabilmek', her şeye rağmen 'kendisi' kalabilmektir de. Bu da fıtrata sadık kalmak, fıtrata uygun yaşama yolunda mücadele etmek demektir. Kadın özgürlüğü hareketlerinin açmazı da buradadır işte: Kadınların ezilmişliğine son vermek isterken, özgürleştirme adına kadın için erkeğin konumu talep edilmektedir. Oysa erkeğin 'egemen' konumu, eleştirilerin asıl hareket noktasıdır. Egemenlik için erkeklerle mücadele etmenin soylu bir yanı olmadığı gibi, böyle bir hedef adına ter dökmek kimseye gerçek bir özgürlük sağlayamayacaktır.
Sayfa 320
Sömürgecilik Felsefesi
Batı, batılı olmayan insanlara, kalkınmanın, çağdaşlaşmanın, medenileşmenin tek yolunun, Batı'nın yolunu izlemek olduğunu telkin eder. Ama asla, onların batılı olmasından sözetmez. Çünkü olamayacaklarını bilir. Yalnızca kendisini izlemelerini ister. Bu da onun için yeterlidir. Kendisini izlemeleri için de, başkalarının ırkını, tarihini, kültürünü hep aşağılar, ta ki sahibi de onları aşağılayacak düzeye gelinceye kadar.
Sayfa 156
Batı, sömürdüğü toplumlara, hepsi de seküler kavramlar olan anayasa, demokrasi, parlamento, siyasi partiler, sosyalizm, milliyetçilik v.s.'den oluşan politik fikirler bağlamında politik kültürünü aşılar.
Sayfa 158
Kadın ve Özgürlüğü
Batı, eski çağında da, modern çağında da kadına toplumun en aşağılık mevkiini lâyık görür ve kadını hiçbir zaman, insanca yaşamanın bir unsuru olarak değerlendirmez. Tahrif edilmiş İsevî öğreti, kadını bir şeytan, cinsel münasebeti pislik kaynağı, cinsel münasebette bulunmayı çöküntü ve zillet olarak görmüş, ruhbanlığı yayarak erkeği kadınsız, kadını erkeksiz bırakmış, böylece Hristiyan dünyası bir cinsel perhiz alanı haline gelmiştir.
Sayfa 313
Reklam
Kimseye bağlı olmamak, 'hiç kimseye hesap vermeye mecbur değilim' diyebilmek de özgürlük değildir. Bazı görevlere zorunlu olabiliriz; insanlara ve davalara bağlanmış da olabiliriz. Özgürlük bağlanmayla çelişkili değildir, aksine hayatımıza anlam kazandıran değerlere bağlılığımızı pratiğe aktarabildiğimiz kadarıyla, özgürüz demektir.
Sayfa 320
100 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.