Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Yazın, Sinema ve Aşkın Kavşağında Marguerite Duras

Ahmet Gögercin

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
MARGUERITE DURAS'IN SİNEMASI
Yazıdan söz ediyorum. Aslında sinemadan söz eder göründüğümde de yazıdan söz ediyorum. Başka şeyden söz etmeyi beceremiyorum. Sinema yaparken yazarım ben, görüntü üstüne yazarım, onun temsil etmesi gereken şey üstüne, onun doğasına ilişkin kuşkularım üstüne yazarım. Taşıması gereken anlam üstüne yazarım. Sonradan gelen görüntü seçimi bu yazmanın bir sonucudur.
Sayfa 79 - Çizgi KitapeviKitabı okudu
Yazdığımı sandım, ama hiç yazmadım, Sevdiğimi sandım, ama hiç sevmedim, Kapalı kapı önünde beklemekten başka bir şey yapmadım.
Sayfa 5 - Çizgi KitapeviKitabı okudu
Reklam
'GERÇEK AŞK' IN PEŞİNDE BİR YAZAR: MARGUERITE DURAS
Yazar eşcinselliği ölümle eş tutar. Eşcinsellerin çocuk yaparak kendilerini, fiziksel varlıklarını bu dünyada devam ettiremedikleri için, onların biraz da 'Tanrısal' olan bu durumların içinde ölümün varlığını görür.
Sayfa 114 - Çizgi KitapeviKitabı okudu
Artık yazarların büyüklüğü Balzac'ta olduğu gibi yaptıkları betimlemelerin tamlığında, eksiksizliğinde değil, Proust'ta olduğu gibi anlatının zamanıyla nasıl oynadığıyla, onu zamanın, insan bilincinin gerçekliğine en uygun şekilde nasıl kurguladığına göre ölçülür olmuştur.
Sayfa 70 - Çizgi KitapeviKitabı okudu
Çoğu kimsenin zannettiği çeşitten olmamakla beraber güzel sanatlara karşı duyulan ilgi, hayata bir tür sırt çevirmedir. Bir tabloyu tetkik etmek demek, gündelik alışkanlıklarımızdan bir çeşit sıyrılma demektir, hiç olmazsa o an için eşyaya, bir şeye delalet ettikleri veya bir şey vaat ettikleri için değil, sadece eşya oldukları için bakarız. Bir natürmorttaki elmanın rengine dalmışızdır; artık o elma, aç iken el uzatılacak bir şey değildir; taşıdığı canlılık ile görülecek bir şeydir. Faydacı görüşün yerini güzellik sevgisi almıştır. Irwin Edman, Sanat ve İnsan Estetiğe Giriş
Sayfa 27 - Çizgi KitabeviKitabı okuyacak
"Bir savaş muhabiri, bir felaketi görüntülemeye çalışan gazeteci dahi yaptığı işlerde estetik kaygıyı çoğunlukla ön planda tutar. Gündelik yaşantımızda bunun çok sayıda örneğini bulmak mümkündür. Bundan dolayı, Sanat ve İnsan'ın yazarı Irwin Edman 'geniş anlamıyla sanatın tipik örnekleri konser salonlarında veya müzelerde değil, tarlada, otlakta ve sabanda aranmalıdır' diyerek konuya dikkat çeker. "
Reklam
Canım Duras!
İmkânsız aşkların, çözümsüz ilişkilerin, iletişimsizliğin, çelişkilerin ve çatışmaların yazarıdır Duras.
Sayfa 12 - Çizgi KitabeviKitabı okuyacak
100 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.