Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Yazın, Sinema ve Aşkın Kavşağında Marguerite Duras

Ahmet Gögercin

Yazın, Sinema ve Aşkın Kavşağında Marguerite Duras Gönderileri

Yazın, Sinema ve Aşkın Kavşağında Marguerite Duras kitaplarını, Yazın, Sinema ve Aşkın Kavşağında Marguerite Duras sözleri ve alıntılarını, Yazın, Sinema ve Aşkın Kavşağında Marguerite Duras yazarlarını, Yazın, Sinema ve Aşkın Kavşağında Marguerite Duras yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
'GERÇEK AŞK' IN PEŞİNDE BİR YAZAR: MARGUERITE DURAS
Yazar eşcinselliği ölümle eş tutar. Eşcinsellerin çocuk yaparak kendilerini, fiziksel varlıklarını bu dünyada devam ettiremedikleri için, onların biraz da 'Tanrısal' olan bu durumların içinde ölümün varlığını görür.
Sayfa 114 - Çizgi KitapeviKitabı okudu
MARGUERITE DURAS'IN SİNEMASI
Yazıdan söz ediyorum. Aslında sinemadan söz eder göründüğümde de yazıdan söz ediyorum. Başka şeyden söz etmeyi beceremiyorum. Sinema yaparken yazarım ben, görüntü üstüne yazarım, onun temsil etmesi gereken şey üstüne, onun doğasına ilişkin kuşkularım üstüne yazarım. Taşıması gereken anlam üstüne yazarım. Sonradan gelen görüntü seçimi bu yazmanın bir sonucudur.
Sayfa 79 - Çizgi KitapeviKitabı okudu
Reklam
Artık yazarların büyüklüğü Balzac'ta olduğu gibi yaptıkları betimlemelerin tamlığında, eksiksizliğinde değil, Proust'ta olduğu gibi anlatının zamanıyla nasıl oynadığıyla, onu zamanın, insan bilincinin gerçekliğine en uygun şekilde nasıl kurguladığına göre ölçülür olmuştur.
Sayfa 70 - Çizgi KitapeviKitabı okudu
Yazdığımı sandım, ama hiç yazmadım, Sevdiğimi sandım, ama hiç sevmedim, Kapalı kapı önünde beklemekten başka bir şey yapmadım.
Sayfa 5 - Çizgi KitapeviKitabı okudu
188 syf.
·
Puan vermedi
·
4 günde okudu
zamana hükmeden kadın
Zamana hükmeden bir kadın, Duras'ı en iyi böyle ifade edebilirim sanırım. Eserleriyle bu sene tanıştım. Mavi Gözler Siyah Saçlar kitabındaki ilginç dili yazarın kişiliğini merak ettirdi bana. Gerçekten alışılmışın dışında, bohem, kendine has bir dünyayı kendi elleriyle kurup durağan bir sakinlikle yaşadığını hissettiriyor. Açıkçası bu kitabı Duras'ın biyografisi olduğunu düşünerek almıştım, sanatsal kişiliğini ve düşünce-sanat anlayışını anlatıyormuş. Kitabı bitirince bunun tamamen biyografisi olduğunu anlıyorsunuz. Sanatsal kişiliği olmadan Marguerite Duras'ı düşünmek imkansız nitekim. Sanat için var olmuş ve sanatın bittiği yerde o sürekli bahsettiği ölümün çukuruna düşüp kaybolacağını bilen, gerçekten de çağımızın en büyük sanatçılarından biri olduğunu tüm saygımla söyleyebilirim. Post-modern sinemaya edebiyata ilgi duyan herkesin bu kadını tanıması gerektiğini düşünüyorum. Başarılı bir çalışma.
Yazın, Sinema ve Aşkın Kavşağında Marguerite Duras
Yazın, Sinema ve Aşkın Kavşağında Marguerite DurasAhmet Gögercin · Çizgi Kitabevi · 20145 okunma
"ekrandaki düşler gerçek hayattakilerden daha gerçektir ve insana yaşama umudu verirler."
Reklam
"Bir savaş muhabiri, bir felaketi görüntülemeye çalışan gazeteci dahi yaptığı işlerde estetik kaygıyı çoğunlukla ön planda tutar. Gündelik yaşantımızda bunun çok sayıda örneğini bulmak mümkündür. Bundan dolayı, Sanat ve İnsan'ın yazarı Irwin Edman 'geniş anlamıyla sanatın tipik örnekleri konser salonlarında veya müzelerde değil, tarlada, otlakta ve sabanda aranmalıdır' diyerek konuya dikkat çeker. "
Mağara alegorisi&Sinema
Mahkûmlar karanlık bir mağarada zincirlenmiş durumdadırlar, sadece önlerindeki duvara yansıyan gölgeleri görebilmektedirler. Sinema seyircisi de, aynı şekilde karanlık bir ortamda, gerçek dünyadan uzakta, sadece yansıtım (projeksiyon) makinesinden önündeki perdeye yansıtılanları görebilmektedir ve o da düş görmenin kendinden geçirici etkisiyle zincirlenmiş durumdadır. Platon’un mağarasında bu gölgelerin duvara yansımasını sağlayan ışık kaynağının, yanan ateşin yerini, yansıtım makinesi almaktadır. Mağaranın duvarlarına yansıyan ve bu gölgelere eşlik eden sesler ise sinemada dublaj ve eşleme yoluyla görüntülere eklenen sinematografik sesler ve gürültülerdir. Gölgelerin yansıdığı duvar ise, filmin yansıtıldığı perdeye dönüşmüştür.
Sayfa 30 - Çizgi KitabeviKitabı okuyacak
Çoğu kimsenin zannettiği çeşitten olmamakla beraber güzel sanatlara karşı duyulan ilgi, hayata bir tür sırt çevirmedir. Bir tabloyu tetkik etmek demek, gündelik alışkanlıklarımızdan bir çeşit sıyrılma demektir, hiç olmazsa o an için eşyaya, bir şeye delalet ettikleri veya bir şey vaat ettikleri için değil, sadece eşya oldukları için bakarız. Bir natürmorttaki elmanın rengine dalmışızdır; artık o elma, aç iken el uzatılacak bir şey değildir; taşıdığı canlılık ile görülecek bir şeydir. Faydacı görüşün yerini güzellik sevgisi almıştır. Irwin Edman, Sanat ve İnsan Estetiğe Giriş
Sayfa 27 - Çizgi KitabeviKitabı okuyacak
André Bazin’in deyimiyle, insanlarin kiliseye gider gibi sinemaya gidip, belli bir rahatlamayla çıktıkları bir çağda, o çağa ait yazarların sinema ve fotoğraf gibi görüntü teknolojilerinden etkilenmemeleri elbette mümkün değildir.
Sayfa 24 - Çizgi KitabeviKitabı okuyacak
Reklam
Kuzey Çinli Sevgili
Zaten, bilindiği gibi bu yapıtı Jean-Jacques Annaud’nun Sevgili adlı romanından yaptığı -Duras’a göre katlettiği- uyarlamayı gördükten sonra yeniden kaleme almış ve kendisi için gerçek Sevgili’nin bu yapıt olduğunu söylemiştir (Lebelley 1994: 335).
Sayfa 24 - Çizgi KitabeviKitabı okuyacak
Canım Duras!
İmkânsız aşkların, çözümsüz ilişkilerin, iletişimsizliğin, çelişkilerin ve çatışmaların yazarıdır Duras.
Sayfa 12 - Çizgi KitabeviKitabı okuyacak
"André Bazin'in deyimiyle, insanların kiliseye gider gibi sinemaya gidip, belli bir rahatlamayla çıktıkları bir çağda, o çağa ait yazarların sinema ve fotoğraf gibi görüntü teknolojilerinden etkilenmemeleri elbette mümkün değildir. "
Sayfa 24 - ÇizgiKitabı okudu