Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Yiyeceklere ve Mutfağa Sosyolojik Bakış

Yemek Sosyolojisi

Hayati Beşirli

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Kırlarda yaşayan bedevilerin ve göçebelerin sert ve dayanıklı vücut yapılarına karşı şehir halkının ince ve nazik bir beden yapısına sahip oluşlarının sebebi beslenme ve gıda rejimidir.
Sayfa 26 - Phonenix Yayınevi
Ortaçağ beslenmesi Çin'de de görülen salgı teorisinden etkilenmiştir. Ortaçağ Batı dünyasında evrenin her biri ayın özelliklere sahip; ateş (sıcak ve kuru), su (soğuk ve ıslak) toprak (soğuk ve kuru) hava (sıcak ve ıslak) olmak üzere dört unsurdan oluştuğuna inanılırdı. Buna göre insan vücudunun işleyişi biri birine bağlı dört salgının işleyişine bağlıdır. Sarı safra, balgam, siyah safra ve kan. Her şey bu dört salgının işleyişinin düzenlenmesi ılık ve nemli normal durumun korunmasına bağlıydı. Pişirme gıdanın niteliğini değiştirmekte, ısı bir gıdayı kuruturken kaynatma nemlenmesini sağlardı. Geç Ortaçağ Avrupa tıp teorisine göre sekiz çeşni vardı. Tatlı, yağlı, acı, tuzlu, keskin, ağır, deniz gibi tuzlu ve ekşi. Salgı analizine bağlanan bu sekiz tat, ortaçağ beslenmesinde önemli bir yere sahipti (Woolgar, 2008: 168)
Reklam
Davranış içsel olarak anlam barındırmaz, daha ziyade bir yorumlama edimiyle, davranışın anlamlı olduğu düşünülür. Bizler gözlemlediğimiz şeye anlam veririz. Verdiğimiz bu anlam bize aittir ve davranışı gerçekleştirenin amaçladığı anlamla çakışabilir de çakışmayabilir de, böylelikle etrafımızda sürüp giden ve katıldığımız davranışı "anladığımız" ölçüde yorumlarız ve bu yorumdan hareketle edimde bulunuruz; davranışa anlam iliştirmeye bakarız. Toplumsal etkileşim, özünde, anlamların gördüğü iştir (Cohen, 1999:14-15).
Kültür ancak mensupları tarafından tam anlamıyla anlaşılabilen semboller içermektedir
Mead, benlik ve bireysel kimliğimiz ve ben bilincimizin bizim başkalarıyla sosyal ilişkimizden bağımsız olarak var olmadığını öne sürmüştür. Başkalarıyla ilgili eylemlerimiz başkalarının karşılıklı ve bizim bu karşılıklara ilişkin beklentilerimiz (dolayısıyla sosyal etkileşimimiz) yoluyla benlik üretilmekte ve sürekli değişikliğe uğratılmaktadır.
İnsan davranışları farklı düzeylerde kendini gösteren ve hiyerarşik olarak farklılaşan ihtiyaçlar esasında şekillenen eylemler olsa da, kapsamı belirli normlarla belirlenmiş ve kültürün şekillendirdiği unsurlardır
Reklam
Bütün dinsel ve felsefi gelenekler aşırı yeme alışkanlığıdan hoşlanmamaktadır. Hristiyanlık oburluğu ağır günahlar arasında sayar
100 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.