Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Yeşilçam'ı Benden Sorun

Öztürk Serengil

Yeşilçam'ı Benden Sorun Hakkında

Yeşilçam'ı Benden Sorun konusu, istatistikler, fiyatları ve daha fazlası burada.

Hakkında

"Yeşilçam Sokağı, eskiden geceleri kaçamak çiş ettiğimiz garaj bozuntusu yerde (Ermeni Vakfı’nındı, şimdiki Bab Kafeterya), rahmetli büyük prodüktör rejisör Nevzat Pesen’in firması Pesen Film şirketinin bulunduğu bina arasında, 68 adımlık küçük bir sokaktır aslında... İşte 1950’lerde yeni sinema anlayışının başladığı, adını Türk sinemasına veren Yeşilçam Sokağı... Bütün hayatımı adadığım, anılarımın kaynağı, hayallaerimi yeşerten, her yıl karısını, kocasını, okulunu, işyerini bırakakarak artist olmak için Anadolu'dan gelenlerin uğrak yeri Yeşilçam Sokağı... Kimler geçmedi ki bu sokaktan? Sırası geldikçe adını edeceğim nice ünlüler... Rahmetli Suphi Kaner, rahmetli Hasan Ceylan, Fikret Hakan, rahmetli Sami Hazinses, rahmetli Danyal Topatan, Reha Yurdakul, Eşref Kolçak, Fatma Girik ve annesi, Bülent Ufuk, rahmetli Şinasi Özonuk, rahmetli Ahmet Tarık Tekçe, rahmetli Muazzez Arçay, Vanlı Niyazi... ve nice adı sanı bilinmeyen insan. Ne ocaklar söndü bu artist olmak merakı yüzünden, ne civanmert gençler alkolik, esrarkeş oldu, hırsız oldu. Ve de gül gibi kızlarımız harcandı gitti, bozuk para gibi."
Tahmini Okuma Süresi: 6 sa. 17 dk.Sayfa Sayısı: 222Basım Tarihi: Mayıs 1998Yayınevi: Milliyet Yayınları
ISBN: 9789753254885Ülke: TürkiyeDil: TürkçeFormat: Karton kapak
Türler:
Reklam

Kitap İstatistikleri

Kitabın okur profili

Kadın% 17.3
Erkek% 82.7
0-12 Yaş
13-17 Yaş
18-24 Yaş
25-34 Yaş
35-44 Yaş
45-54 Yaş
55-64 Yaş
65+ Yaş

Yazar Hakkında

Öztürk Serengil
Öztürk SerengilYazar · 1 kitap
Öğretmen Turgut Beyin oğlu olarak Artvin’de doğdu. Lise ikinci sınıftan sonra öğrenimini bırakarak geleceğin ünlü bankeri Banker Kastelli Cevher Özden ve geleceğin ünlü ressamı Cemal Akyıldız ile birlikte 1949'da İstanbul'a geldi. 1953’te Oğlum Edvard adlı oyunla sanat hayatına başladı. 1958’de Oda Tiyatrosu, 1959’da İstanbul Şehir Tiyatrosu'nda sahneye çıktı. 1950’li yılların başlarında Babıali’de ressamlık yaptı. 3. Kat Cinayeti filmiyle sinema oyunculuğuna başladı. İlk dönemlerde 142 filmde ‘kötü adam’ tiplemesi yapan ve daha sonra da argolu komedilerin değişmez oyuncusu haline geldi ve 300’e yakın filmde rol aldı. "Adanalı Tayfur" tiplemesi ile ün yaptı. 1966’da sinema oyunculuğunun yanı sıra sahneye de çıkarak şovmenlik yapmaya başladı. Televizyonda "Gülünüz Güldürünüz" adlı yarışma programını hazırladı ve sundu. Bu yarışma sayesinde birçok kişi sahne ve sinema dünyasına adım attı. Çeşitli TV dizilerinde rol aldı. Politik güldürü tarzında çeşitli 45’lik plaklar yaptı. Güldürü plaklarından birisi de Timur Selçuk'un "İspanyol Meyhanesi" adlı şarkısının parodi versiyonu olan "İsmail'in Meyhanesi" idi. Ancak bu plak çıkınca araları bozuldu. Timur Selçuk, daha sonra mahkeme kararıyla bu plakları toplattı[1]. Bir de kendi yaşamının özeleştirisini yaptığı Yeşilçam'ı Benden Sorun adlı kitabı yayınlandı. Dört kez evlendi.Şarkıcı Seren Serengil'in (d. 1971) babasıdır. Beyin ödemi sebebiyle iki kez ameliyat oldu. Geçirdiği felç nedeniyle ömrünün son bir yılında yürüyemez, konuşma merkezi hasar gördüğü için de son günlerinde konuşma yeteneğini kaybetmişti. Solunum sisteminin durması sonucu 11 Ocak 1999 tarihinde İstanbul-Kozyatağı’ndaki evinde vefat etti. Öldüğünde 68 yaşındaydı. Çengelköy mezarlığına defnedilmiştir. Serengil, hayatın çeşitli konularına özgün bakış açısı ve Türkçe’ye kazandırdığı ifade ve kelimelerle büyük tartışmalara yol açtı. Bazıları tarafından eleştirilen bu kelimeleri halk benimsemişti. Değişik, kendine has vurgulamalarıyla söylediği "yeşşe", "kelaj" gibi yeni deyişleri Türk argosuna soktu. Şen şakrak sesiyle "yeşşe" diyerek halkın gönlünde taht kurmuştu. Bunda, filmlerinde onu seslendiren eski patronu Mücap Ofluoğlu'nun da büyük katkısı vardır. Hattâ bu "yeşşe" kelimesi o kadar meşhur olmuştu ki İsmet İnönü bile bir olay karşısında kendini tutamayıp "yeşşe" deyivermişti. Bu durum onun her kesimden insana hitap eden bir sanatçı olduğunu gösteriyordu.