Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Yoga Vazişta 2. Cilt

Valmiki

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Akıl (samadhide olduğu gibi) saf öz haline gelince ve arzuları zayıflayınca önce spiritüel hale gelir; sonra parlayıp akmaya başlar, tıpkı ısı uygulandığında karın suya dönüşmesi gibi... Spiritüel hale gelen akıl uyanınca öte alemde ki göçmüş ruhların kutsal ruhlarıyla karışır. Bireysel ego hissi yoga uygulaması ile azaltılınca, görünmez olanın algısı akılda net bir şekilde kendisini gösterir. Spiritüel bilgi akılda sarsılmaz bir şekilde yerleştiğinde, öte alemlerin boş sahnelerini beklentinin de üstünde algılayacaksın.
Sayfa 127 - Purnam YayınlarıKitabı okudu
Ey Rama, bil ki tutkularını ve düşmanlığını, öfkeni, gururunu ve bencilliğini, haset ve kıskançlığını tamamen terk etmediğin sürece tüm çilelerinin, hayırseverliğinin, titizliğinin ve (kendini) cezalandırmanın bir faydası yoktur. Kim rezil arzularla dolu bir kalple diğerlerini dolandırarak kazandığı para konusunda cömert olursa, bu tip bir cömertliğin ödülü malın gerçek sahibine gelir, sözde bağışçıya değil.
Sayfa 43 - Purnam YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Dünya düşüncesinden zihnen özgürleşmek bir haldir, (dünyaya) akılsızca gözünü dikip bakmak ise başka bir haldir. Ruhun bu iki halinin hangisinin daha iyi olduğunu bilenin üzüntü duyacağı bir sebep ortada kalmaz.
Sayfa 46 - Purnam YayınlarıKitabı okudu
Sessiz olan, dünya işlerini sakince başından atan, diğerlerinin gözünde bir birey olarak durmasına rağmen kendisinde bireysellik bulunmayan ve duyarlı bir varlık olmasına rağmen tüm izlenimlere karşı duyarsız olan bu türdeki kişi özgürleşmiş bir yaşayan ruhtur.
Sayfa 53 - Purnam YayınlarıKitabı okudu
İradenin akılla ve aklın iradeyle aynı olduğunu bil, tıpkı akışkanlığın su ile aynı olması ve hava ile rüzgar hareketi arasında bir fark olmaması gibi...
Sayfa 35 - Purnam YayınlarıKitabı okudu
Gözlemci gözlemlenenle ve gözlemlenen gözlemciyle birleştiğinde düalite birliğe dönüşür, düalite ayrılmaz bir bütünlükte birleşir. Bu ikisinin birliği olmadıkça, her iki durumda da başarı gelmez. Gözlemci ve gözlemlenen yok olduğunda geriye sadece birlik kalır. Sendeki 'ben' ve 'sen' hissi ile dünya ve diğer şeylerin tortularını akıl aynandan temizleyeceğim, seni Özben şuuruna getirerek ve diğer her şeyin tam reddini (sağlayarak)...
Sayfa 49 - Purnam YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Bedenlerin hepsi Yüce Zihinden sürekli kaynaklanan atom kombinasyonları tarafından oluşturulmuştur, tıpkı evrendeki güneş ışıklarının parçaları gibi... Dünyanın yüce ve dehşetli dokusu (Zekanın gözünde) bir teraziye tartılmak için konan bir avuç pirinçten daha fazlası değildir. Pırıltılı cennetlerin içi parlak mücevherlerle dolu bir orman olarak görülmesi gibi, dünya da tefekküre dalmış akla toprak ve diğer maddesel bedenlerden oluşmuş gibi görünmez, Tanrının ihtişamı ile dolu görünür. Zeki ruhta dünya biçiminde parlayan (şey) asla var olmamış maddesel herhangi bir kütle değil, sadece Zihindir. Bir gölde dalgaların yükselmesi, alçalması ve sonra tekrar yükselmesi gibi, başlayan ve biten gün ve geceler çeşitli sahneleri anlayışımıza sunar.
Sayfa 150 - Purnam YayınlarıKitabı okudu
100 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.