Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Yüzük Darbesi

Saim Kolhan

Yüzük Darbesi Hakkında

Yüzük Darbesi konusu, istatistikler, fiyatları ve daha fazlası burada.
8.5/10
3 Kişi
7
Okunma
Beğeni
400
Görüntülenme

Hakkında

Dünyayı yöneten ve insanlığa zulmeden gizli bir örgüt: Muktedirler... Muktedirler'e engel olmaya çalışan barışsever insanlar: Negative... Negative, Muktedirler'i öldürmeyecek ama ölüm korkusunu iliklerine kadar hissedecekleri bir planı devreye sokar. Bu planın en önemli parçaları İstanbul'da Sadekâr Victor Öcal'ın 'negatif heykel' tekniği ile yaptığı yüzükler ve Kütahya'da Çini ustası Saim Kolhan'ın ürettiği çinilerdir... Negative örgütünden Pearce Dowson, bu amaçla geldiği İstanbul ve Kütahya'da planın en önemli ayağı için harekete geçer... Negative, aklın sınırlarını zorlayan bu mesajı yüzük ve çiniyle Muktedirler'e acaba nasıl ulaştıracak? Bir yanda kötüler, diğer yanda ise onları engellemek isteyenlerin verdiği mücadele... Eşsiz sadekârlık örneği yüzükler ve çini sanatının incelikleriyle birlikte; macera, gizem, heyecan ve aşk dolu soluk soluğa okunacak bir hikâye...
Tahmini Okuma Süresi: 9 sa. 4 dk.Sayfa Sayısı: 320Basım Tarihi: Ağustos 2016Yayınevi: Nesil Yayınları
ISBN: 9786051831428Ülke: TürkiyeDil: TürkçeFormat: Karton kapak
Türler:
Reklam

Yazar Hakkında

Saim Kolhan
Saim KolhanYazar · 3 kitap
SAİM KOLHAN 1962 yılında KÜTAHYA da doğdu.Ortaokulun 1.ve 2. sınıfını KÜTAHYA da, 3.sınıfını BURSA da okudu. Daha sonra iki yıllık özel bir meslek lisesinde elektrik bölümünü bitirdi.İki yıl BURSA nın GEMLİK ilçesinde AZOT fabrikasında,bir yıl KÜTAHYA AZOT fabrikasında elektrik ustası olarak çalıştı. Ama bütün bu süre içinde ve askerliğini yaptığı KIBRIS ta bu işi yapmak istemediğini farketti. 1984 yılında tanıştığı çini sanatçısı ATİLLA KİPERGİL in yanında 3 ay çıraklık yaptı.Bu süre içinde doğduğu günden beri ;aslında yapmak istediği ve kendisini ifade edebileceği ek işin ÇİNİCİLİK olduğuna karar verdi. 1984 yılında amcasının oğlu ile birlikte ELİF ÇİNİ adıyla parekende satış mağazası açtı. Beş yüz yıldır çini üretiminin merkezi olan KÜTAHYA ELİF çininin vitrininde, geleneklerin dışında üretilen çinilerle taniştı.Bir yandan geleneğin kusursuzluğunu koruyup ,diğer yandan kentin standartlarını zorlamak ,sanatçıyı diğer sanatçılarla güçbirliği yapmaya itti. Amacı eski objeleri çoğaltmak olmayan ,ancak onları ilerlemenin aracı olarak kullanan ,eski yapılanlardan daha iyi ve yeni objeler yapmak isteyen SAİM KOLHAN,ATİLLA KİPERGİL,MEHMET GÜRSOY,ABDÜLKADİR UÇAROĞLU,HABİB BAKILAN,birlikte bir atölye açıp , 16.yy. çini ustalarını anmak için adını İZNİK ÇİNİ koydu.Çamur ve sırlama yaptıkları denemeler,yarattıkları yeni biçimler ve hepsinin ötesinde kusursuz ve ustaca yaptıkları boyamalar geleneğin ilerlemesinde yeni bir aşamayı temsil ediyor. 1987 de ABDULLAH kendine ait bir atölye açmak için ayrıldığında, SAİM KOLHAN sorumluluğunu üstlenerek atölyenin müdürü oldu. Atölye ortamındaki ticari atmosferin sanatsal gelişimini olumsuz etkilediğini düşünerek; yıllar içersinde başta MUSEUM OF INTERNATIONAL FOLK ART olmak üzere dünyanın bir çok sanat etkinliklerine eserler gönderdikleri İZNİK ÇİNİ den,bir çok çırak yetiştirdikten sonra 1992 yılında ayrıldı. Bu süreçte atölye haline getirdiği evinde orijinal iznik motiflerine kendi yorumlarını katarak farklı eserler üretmeye başladı.Daha önce çini üzerinde pek kullanılmayan Türk el sanatlarından minyatür ve tezhip sanatını yoğun olarak kullandı.Bunun sonucunda fırça tekniği ile ve boyama tarzıyla diğer çinilerden ayırdedilebilen farklı bir tarz yarattı.Yeni arayışlar içinde damla,elips adını verdiği tabak formların geliştiren sanatçı ,bunların üzerine ilk kez üç boyutlu parça çalışmaları uyguladı.