Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Yüzyılın En İyi 100 Filmi

Barry Norman

Sözler ve Alıntılar

Tümünü Gör
Doğrudur
Her eleştiri özneldir ve bir anlamda her sinema seyircisi -beyinlerini hiç kullanmamayı tercih edenler hariç- bir eleştirmendir, seyrettiği film hakkında kanaatleri vardır.
Buster Keaton sessiz sinema dönemi komedyenlerinin en büyüğüydü, Charlie Chaplin'den bile büyüktü çünkü onun rahatsız edici hüznünü taşımıyordu. General ise Keaton'ın filmleri içinde en iyisi, hatta bazılarına göre (ki hiç de kolay reddedilecek bir iddia değil) tüm sessiz komedilerin içinde en iyisi.
Sayfa 140
Reklam
Bu ölümüne para tutkusu sadece stüdyoları değil, medyayı ve toplumu da etkisi altına aldı. Filmlerin gösterime girdikleri ilk hafta içinde yaptıkları gişe hasılatı hemen gazetelerde yayınlanıyor ve maç sonuçları ya da lig sıralamaları gibi dikkat çekiyor. İlk iki ya da üç gün içinde 12 milyon doların altında kalındıysa bu bir felaket gibi.görülmeye ve film ne kadar kaliteli olursa olsun, sonuç fiyasko gibi değerlendirilmeye başladı. Seyirci de ancak güçlü bir açılış yapan filmleri dikkate alacak ve diğerlerini görmezden gelecek şekilde eğitildi. Stüdyolarsa iyi bir açılış yapabilmek için reklam ve tanıtım kampanyalarına muazzam paralar dökmeye başladılar. Bu işe yaramazsa o film kolayca bir kenara atılabilir; kaça mal olduğu hiç düşünülmez bile; ne de olsa hemen ardından büyük kar sağlayacak yeni bir film gösterime sokularak zarar kapatılabilir.
Olayı değişik biçimde yorumlama kabiliyeti vardır belki adamda
Tüm profesyonel eleştirmenlerin başka insanların yapıtlarından beslenen asalaklar olduğunu düşünüyorum.
Ci Ne Ma
Amerika' da 1930'larda sinema ekonomik krizden etkilenmeyen tek endüstri dalıydı...
Woody Allen ne bir sessiz film komedyeni ne de hırsız. Başkalarından ödünç alıyor ama ödünç aldıklarını geliştiriyor. Ve bunlara kendi eşsiz sözlü espri yeteneğini ekliyor.
Sayfa 154
Reklam
Amerika' da gişe hasılatı 100 milyon doları aşan filmler nere­ deyse standart olmuştu. Bu rakama, 1970'lerden beri sürekli artan dış ül­kelerdeki dağıtım, televizyon ve video pazarından sağlanan geliri de ekler­seniz 1980'lerin sonunda dünya çapında ve tüm kaynaklardan 700 milyon dolardan fazla gelir getiren E. T. gibi bir altın madeni elde edersiniz. E. T. gerçi bugün bile tüm zamanların en çok para kazandıran filmi ama 250 mil­yon doların üzerindeki rakamlar da oldukça yaygın. Öyle ki stüdyo patron­larının 100 milyondan aşağı gelir getirecek filmlere burun kıvırdıkları için 10 milyon dolar kar sağlamayı garanti eden filmleri reddettiklerine dair anlatımlar gerçekdışı değil.
100 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.