Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Zaman Üzerine

Norbert Elias

Zaman Üzerine Gönderileri

Zaman Üzerine kitaplarını, Zaman Üzerine sözleri ve alıntılarını, Zaman Üzerine yazarlarını, Zaman Üzerine yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
üç boyutlu mekân ile zamanı bir araya getirerek dört boyutlu bir hareketi tek bir olay olarak sunan saatler, insanların birbirleriyle kurdukları iletişimi de karakteristik bir özellik olarak işin içine katarak beş boyutlu bir model oluşturur.
saatin kadranı üzerindeki akrep ve yelkovanın ya da rakamların değişen konumları insanlara, gerek kendilerinin gerekse de başkalarının, olayların o büyük akışı içinde belli bir anda hangi pozisyonda olduklarını ya da belli bir andan bir sonrakine, bir pozisyondan bir diğerine ulaşmak için ne kadar sürenin geçtiğini gösterirler.
Reklam
saat denen mekanizma, zamanın kendisi değildir. Gerçi zaman da enstrümantal karakter taşır, ama onun bu karakteri, kendine özgü, bambaşka bir tarzda tezahür eder.
Gelişmiş toplumlarda saatler, önde gelen zaman temsil mekanizmalarıdır.
İnsanların ya da onlara denk varlıkların bulunmadığı bir dünyada “zaman” da olmazdı. Ayrıca ne saat bulabilirdik böyle bir dünyada ne de takvim.
Birileri kalkıp da, teknenin denizle ya da akarsuyla aynı ontolojik statüyü paylaştığını, bunlar gibi bir varlık ya da doğa nesnesi olduğunu ileri sürecek olsa, oldukça tuhafımıza gidecektir bu
Reklam
Saatlerin zamanı gösterdiklerini söylediğimizde, aslında onlar neyi göstermektedir?
Zamanın insan ve macrocosmos arasındaki gerilimi
Bakışlarımızı bir kez daha eskinin basit toplumlarına çevirecek olursak, oralarda da, insan topluluğunun oluşturduğu makrokozmos ile tekin oluşturduğu mikrokozmosun yapılarının birbirine bağımlı ve belli ölçüde birbirlerine uyumlanmış olduklarını görerek bu ilişkiyi belki daha iyi kavrarız.
Zaman, itirazsız boyun eğilen bir kader gibi görünür herkese.
insanlar, yaşlandıkça, yılların, günlerin ve saatlerin baskısını daha çok hissetmektedirler.
181 öğeden 111 ile 120 arasındakiler gösteriliyor.