çağla akgün

çağla akgün
@kitaparomasi
okuyorum, öyleyse varım
10/10
·238 syf.··
Beğendi
·
2021 22. kitabı
·
21 saatte okudu
·
Okunma: 20 Mayıs 2021 21:02
Normalde uzun uzun inceleme yapardım ama bu kitap için sadece okuyun diyorum. Son zamanlarda okuduğum en iyi kitaplardandı. Kurgu, anlatım, olayları birleştirme şekli... Her şeyiyle beni büyüledi. Ön yargılarınızı bir kenara bırakıp okumanızı tavsiye ederim.
Puslu Kıtalar Atlasıİhsan Oktay Anar · İletişim Yayınları · 202467,8bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
10/10
·376 syf.··
Beğendi
·
2021 15. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 24 Şubat 2021 15:28
Percy Jakson - #kitapyorumu Selamlar. Uzun zamandır kitap yorumu atmamışım o zaman açılışı Percy ile yapalım :) Yine beklentimin tavan yaptığı ve bu yüzden biraz belirttiğim bir kitap oldu. Değdi mi derseniz sonuna kadar. Konusunu bilmeyen var mıdır bilmem ama az buçuk anlatabilirim galiba. Percy adında bir karakterimiz var ve biz onun melez olduğu öğreniyoruz ve bazı kişilerin -spoiler olmasın- yaptığı bir şey yüzünden Percy Zeus'un kayıp şimşeğini bulmak için görevlendiriliyor. Bunun öncesi ve sonrasında da bir sürü şey oluyor tabiki onları da okuyunca görürsünüz. Macera açısından doyumsuz bir kitap. Ayrıca yunan tanrılarına da ilginiz varsa sizin için çok zevkli bir kitap. Adları falan karışık gelmiyor okudukça kimin kim olduğunu kolaylıkla anlıyorsunuz. Yazarın anlatım tarzı sizi içine çekiyor hemen. Ayrıca mizah anlayışına da sözüm yok. Kurgunun bazı kısımları gerçek mitolojiden alınsa da çoğu Rick Riordan'ın eseri. İkisini harmanlayıp güzel bir şey çıkarmaksa yetenek ister. Ki yazarımız çok iyi işliyor -yorumda 10 kere falan söyleyeceğim galiba- konuyu. Haaa unutmadan okumayı düşünenlere benden tavsiye siz de benim gibi Kıvırcık karakterini kız sanmayın kitabın sonlarına doğru erkek olduğunu öğrendim :/ Biraz Harry Potter havası var kitapta. Kesinlikle aynısı demiyorum sadece okulda geçen fantastik kitapları sevdiğim için biribirine benzetebiliyorum. Eğer Harry Potter fanatiği iseniz Percy okumamak için bir sebebiniz yok ;) Daha yeni başlıyoruz bu yüzden neler olacak bir fikrim yok. Giriş kitabı için fazla güzeldi devamı nasıldır kim bilir. Kitaba dair en sevdiğim şeylerden biriyse bölüm başlıkları oldu. Yazar bölüme dair hem spoiler veriyor hem de olağanüstü hayal gücüyle birbirinden absürt başlıkları bir araya getiriyor. Gönül isterdi soluksuz okuduğumu
Şimşek HırsızıRick Riordan · Doğan Egmont Yayıncılık · 20179,8bin okunma
10/10
·336 syf.··
Beğendi
·
2020 69. kitabı
Malorie - #kitapyorumu Herkese selam bugün sizlere Kafes'in ikinci kitabı olan Malorie'nin yorumunu yapacağım. Kafes'i okuduğum zamanlar ikinci kitabının çıkaracağını bilmiyordum duyunca çok sevinmiştim. Bu arada Kafes'in ikinci kitabı olduğu için ilk kitabı okumayanlar yorumu okumasınlar onlar için spoiler olabilir. Bu kitap Malorie ve iki çocuğunun körler okulu gitmesini ve sonrasını anlatıyor. Kitabı okurken ilk olarak 2 yıl sonra 10 yıl sonrasını görüyoruz. Yani kademeli bir şekilde kitap ileriye gidiyor. Karakterlerin büyümesini ve değişen bazı şeyleri görüyoruz. Ama bu koşullar altında yaratıklar daha da çoğalmış ve daha farklı şekillerde de insanlara artık zarar verebiliyorlar. Malorie için birkaç yorum okudum bazıları çok sevdiğini söyledi gerilim olarak, bazıları da kafes kadar yeterli olmadığını söyledi. Ben her ikisini de doğru buluyorum. Yani bence de Kafes kadar iyi değildi ama yine de iyi bir kitaptı gerilimi ve aksiyonu dozunda. Ara ara yazar tadında bıraksa güzel olurdu da demedim değil yani. Kafes'i okuyanlar bu kitabı da fecci merak edip okurlar diye düşünüyorum o yüzden ilk Kafes sonra da Malorie'i sizlere oneriyorum. Bu kitabın sonunda da yazar bizi ters köşe yapıyor. İlk kitapta olmayan birkaç bilgiyi de öğreniyoruz. Spoiler olmasın diye merakınıza bırakıyorum. Umarım 2. filmi de yakında çıkar serinin. Gerilim ve korku seviyorsanız Josh Malerman size göre bir yazar. Kitaba puanım 4/5. Bir puanı da Kafes için kırdım. Keyifli okumalar. Dünyayı ele geçirmiş olan yaratıklara atılan tek bir bakış, insanların akıllarını yitirip kendilerine ve etraflarındakilere zarar vermelerine neden oluyordu. Bu yaratıklara ne bir açıklama getirilmişti bugüne dek ne de bir çözüm bulunmuştu. Malorie’nin elinden gelen tek şeyse hayatta kalmaktı. Ve
Malorie: Bir Kafes RomanıJosh Malerman · İthaki Yayınları · 20201,139 okunma
7/10
·264 syf.··
Beğendi
·
2021 10. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 26 Ocak 2021 18:19
Normal İnsanlar - #kitapyorumu "Her şeyi aynı anda ifade ediyor ki bu hiçbir şey ifade etmemekten farksız." Herkese selam uzun zamandır yorum yazmamışım. O yüzden geçenlerde severek hem kitabını okuduğum hem de dizisini izlediğim Normal İnsanlar'dan bahsedeceğim biraz. Kitap başta sıkıcıydı itiraf ediyorum. Ama bir kırılma noktası vardı ondan sonra kitabı bitirmişim farkına varmadan. Zaten incecik olduğu için rahatça okursunuz. Konuyu aşağıya bırakırım. Bana kalırsa klişe sayılabilecek bir konuya sahip ama yazarın dili o kadar güzel ki bunu fark etmiyorsunuz bile. Karakterin iç diyaloglarını içimde hissettim resmen. Bazı bölümler kalbinizi kırabilir. Diziye gelecek olursam. Yavaş ilerleyen diziler pek sarmaz beni ama bu dizide de farklı bir şeyler vardı. Müzikleri, oyuncular , işleyiş... Her şeyiyle güzeldi bence. Küçük yaşta olan kişilere pek önermiyorum ama :) Diziyi kitaptan bir tıkdaha sevdiğimi de belirtmeden geçmeyeyim. Call Me By Your Name havası vardı daha çok seven varsa filmi buna da bakmalarını önerebilirim. Karakterlere gelecek olursam. Connel'ın çoğu hareketi bana itici geldi. Sürekli kararsız davranması ve görmek istediğini görmesi kitap boyunca deli etti beni. Ona nazaran Marianne'nin hareketleri daha kararlıydı bu da onu daha çok sevmeme neden oldu. İki zıt karakteri okumak farklı bir tecrübe kazanırdı kitapta en çok bunu seviyorum. Biraz da realistik oluşu kitabı gerçeğe yakın kılmış çoğu kitapta görmediğimizin aksine. Connell ve Marianne, İrlanda’nın küçük bir şehrinde yaşayan, aynı okula giden iki genç. Connell okulun en popüler ve başarılı öğrencilerindenken Marianne içedönük, sevilmeyen, hatta dışlanan bir tip. İkili bir gün sohbet etmeye başlar ve bu sohbet giderek uzar, ikisinin de hayatını değiştirecek bir ilişkiye dönüşür. Normal
Normal İnsanlarSally Rooney · Can Yayınları · 20199,8bin okunma
9/10
·384 syf.··
Beğendi
·
2021 9. kitabı
·
30 saatte okudu
·
Okunma: 21 Ocak 2021 20:18
Yeşilin Kızı Anne 5 - #kitapyorumu Herkese selam bugün sizlere Yeşilin Kızı Anne serisinin 5. kitabıyla geldim. KESİNLİKLE SERİNİN EN İYİ KİTABIYDI! Tek solukta okudum resmen her şeyiyle beni büyüledi. Bu kitap alıştığımızım dışında bir yerde geçiyor. Anne Gilbertla evlenince rüya evine taşınıyor -evlerine verdikleri özel isim bu- ve biz de onların burdaki maceralarını, üzüntülerini, sevinçlerini okuyoruz. Serinin ilk kitabını çok sevmiştim ikinci kitapta duraksadı, üçüncü kitapta maceralar yeniden alevlendi, dört biraz bekleyiş içinde geçti ve beşte de mükemmelleşti. Bu kitapta karakterler tamamen farklıydı. Başta alışamadım ama alışınca da bırakmak istemedim. Gerek sevindik gerek ağladık. Dostluklar ve aşklar yine ön plandaydı. Tek sıkıntım yazarın olayları çok hızlı geçmesi. Bazı olayları durağan anlatıyor sanki geçilmesi gereken bir kısımmış gibi bu biraz moralimi bozmadı değil. Ama olayları tek kitaba sığdırması da kitabı elinizden bırakmamanızı sağlıyor. Leslie karakteri'ni çok sevdim. Anneyle olan dostluğunu kitap boyunca okumak kitaba ayrı bir hava kattı. Umarım altıncı kitapta da onu görebiliriz. Bu tarz olayları seviyorsanız Anne tam size göre. Bence alıp okumanız gereken kitaplardan. Onun dünyasına hepinizin ortak olmasını isterim. Kitaba puanım 5/5 keyifli okumalar. Anne’in çocukluk ve gençlik hayallerine ev sahipliği yapmış Green Gables tatlı bir telaş içindedir. Anne ve Gilbert, sonsuza dek birlikte olmak için en büyük adımı atacak ve FourWindsRıhtımı’ndaki rüya evlerine yelken açacaklardır. Four Winds Rıhtımı, esrarengiz komşular ve onların macera ve trajedi dolu hikâyeleriyle Anne ve Gilbert çiftini karşılamaya hazırlanmaktadır. Uzun yıllar denizlerde bir serüvenden diğerine atılmış Kaptan Jim, aklındakileri sakınmadan dile getiren, inatçı
Yeşilin Kızı Anne 5L. M. Montgomery · Ephesus Yayınları · 20202,757 okunma