Hali sorulan herkes ya şükreder, ya durumundan şikayet edebilir veya hiç bir cevap vermez . Şükür ile cevap vermek ibadettir. Halden şikayet ederek cevap vermek, Müslümana yakışmayan, çirkin bir davranıştır. Her şeye kadir olan Allah'ı elinden hiç bir şey gelmeyen bir kula şikayet etmek nasıl çirkin olmaz !
Rasulullah(sav) buyuruyor ki:"Her peygamberin mutlaka kabul olan bir duası vardır, hepsi bu haklarını dünyada kullandı. Ben dua hakkımı kıyamet günü ümmetime şefaat etmek için sakladım ".