"Suskunluğu siyah okyanusundaki cam fanuslu bir dalgıç gibi yaşıyordu insan,kendisini dış dünyaya bağlayan halatın kopmuş olduğunu ve o sessiz derinlikten hiçbir zaman yukarı çekilmeyeceğini ayrımsayan bir dalgıç gibi hatta."
Sokrates - Korkunun olduğu yerde utancın da olması bana doğru gelmiyor. Çünkü hastalıklardan, yoksulluktan ve bunun gibi başka bir sürü şeyden korkan çoğu kişi bunlardan korktukları halde , aynı şeylerden utanç duymazlar. Sence de öyle değil mi ?
Euthyphron- kesinlikle öyle
Sokrates- Ama öte yandan, utancın olduğu her yerde korku da vardır. Bir davranışından utanan ve sıkılan bir insan, kötü biri olarak algılanmaktan çekinmez ve korkmaz mı?