Rüzgarda savrulan bu zavallı umut paçavrasına sarınmakta niçin direniyordum? Ne bileyim! Bunu okuyan sizler, daha geçen yıl, geçen ay, geçen hafta buna benzer bir tutarsızlık yapmadınız mı? Biliyor musunuz neden yaptığınızı?
Hiçbir sevgi insanın kendisine olan saygısından daha büyük olmamalıdır. İnsan kendisine olan saygısını yitirmişse o ilişkinin de bir anlamı kalmaz. Kendisine saygısı olmayan saygı da görmez çünkü. Ve saygı pek çok şeyden daha kıymetlidir.
İlişkide kalmak için mücadele edersin bu iyidir, önemlidir. Bu mücadele ilişkiye duyduğun saygıyı gösterir. Ama o arada ince bir çizgi vardır ki o çizgiyi geçmemelidir işte.
"Gerçek sevginin ne olduğunu anlatayım sana" dedi. "Körü körüne bağlanmak, kendini hiç sorgusuz aşağılatmaktır. Karşındakine yüzde yüz boyun eğmek; kendi aklına, tüm dünyanın uyarılarına karşın ona güvenmek, benliğini cellatının eline hiç esirgemeden vermektir. Benim yaptığım gibi!"
"Gerçek sevginin ne olduğunu anlatayım sana" dedi. "Körü körüne bağlanmak, kendini hiç sorgusuz aşağılatmaktır. Karşındakine yüzde yüz boyun eğmek; kendi aklına, tüm dünyanın uyarılarına karşın ona güvenmek, benliğini cellatının eline hiç esirgemeden vermektir. Benim yaptığım gibi!"