Fahrenheit 451 Distopik olması bakımında son derece önemli bir kitap bana göre; konusu belirsiz bir zamanda geçen karakteri Montag'ın yaşadığı hayatı sorgulaması ve yaptığı işin onu giderek rahatsız etmesiyle başlayan bir süreci anlatıyor. Yazıldığı dönemin çok üzerinde olan bu kitapta insanların film ve dizilerle uyutulduğu ve uyuşturulduğu kitapların , bilginin ve sorgulamanın olmadığı herkesin halinden gayet memnun olduğu bir yerden bahsediyor .Bu size tanıdık geldi mi? Kitabı okurken biraz rahatsız olmalısınız bence... Her geçen gün okumanın azaldığı sorgulayan bireylerin kendi kabuğuna çekildiği bir toplumdan fayda gelmeyeceğini herkesin bilmesi gerektiğini anlatan bir kitap.