O herşeyi isteme' de, hiçbirşeyin kalmaması' da, ilişkinin varlık yapısından çıkıyor: herşey olsun diye giriştiğimiz ilişki, sonunda, hiçbirşey olup yitiyor...
Bu yitimi yaşıyorduk şimdi-
Anılara sonuna dek sadığımdır; insanlara hiçbirzaman öyle olmayacağım.
Ich bin Erinnerungen treu für immer; Menschen werde ich es niemals sein.
R.M.Rilke
Lou von A-Salomé, Lebensrückblick (1934/1951) Ffm.1974, 5.147