Kitaplar yeni tanıdıklarına karşı çok gizemli olurlar. Bir kere de onlarla laubali oldunuz mu size sahip oldukları her şeyi verirler ve onlar bizim isteyebileceğimiz her şeye fazlasıyla sahiptirler."
Ah reis bey, sevmek, hele benim gibi sevmek berbat bir şeydir. Hayatımda yalnız o vardı. Gözümü kapadığım zaman onu, açtığım zaman onu, uyuduğum zaman onu, uyandığım zaman onu görüyordum. Halbuki ben onun için bir hiçtim; gelmiş ve geçmiş birisi... Nasıl anlatayım efendim, çorabının yırtığı, şapkasının kurdelesi kadar benimle alakadar olmuyor, evlerindeki kedi kadar bile beni sevmiyordu