“ Ölüm hayatın ayarıdır, hayatınıza hızlı bir şekilde başka bir perspektiften bakmanızı sağlar. Size zamanınızı ve enerjinizi nasıl harcadığınızı, kendiniz için gerçekten neyin önemli olduğunu düşünme fırsatı verir.” - Winston Churchill -
Yas tutmayı bunca zaman sonra kendimce şöyle ifade ediyorum: Gidenle birlikte yazdığımız hikâyeye, birlikte yaşadığımız zamana duyduğumuz hasrettir. Yas tutmak, dünyanın doğumla başlayan, ölümle noktalanan kısırdöngüsü içinde bir daha gelmeyecek, yerine konamayacak olanın bıraktığı boşlukla yaşamaya çalışmaktır.