Viyana'da eski bir Abwehr ajanı olan Willi Hamburger, Suat dayımı çok iyi tanırdı. Bana bir gün, "Suat ender bulunur bir insandı, başkalarına kendinden çok şey verirdi. Dostlarının, ahbaplarının dertleriyle, kendi problemi gibi içtenlikle ilgilenirdi.
Arkadaşları genellikle onun bu aşırı iyiliğinden, cömertliğinden yaralanır, onu istismar ederdi, çalışmasının karşılığını tam olarak almasa bile, bunu patronlarına belli etmeyecek kadar centilmendi.
Daima aldığından çok daha fazlasını vermiştir" dedi.
“Yoksul düştüğün zaman sadaka vererek Allah’la ticaret yap, kızım. Eline nimet geçtiği zaman çok şükret ve paylaş! Sakın az şükür ve cimrilik edip Halil bereketini elinden kaçırma.