Kitap, Osmanlı'nın son yıllarından, Cumhuriyet'in kuruluşuna kadar, savaşın acı yüzünü, halkın sefaletini, Cumhuriyet'in kuruluşu ve sonrasında halkın yükselişini, savaşın ortasında doğmuş, şerbetçi bir çocuğun gözünden,anlatıyor.
Şermin Yaşar ve İlber Ortaylı, Cumhuriyet'in 100.yılında 7'den 77'ye herkesin okuyabileceği güzel bir kitaba imza atmış.
"Atatürk Türkiyesi bozkırın ortasındaki bir ışıltıdır."