55 sayfalık, hikâye türünde bir kitap. Hikâyenin anlatıcısı Anarkay'a tarlada çalışmaya giden Kemal adlı bir gençtir(hikâyede 1.şahıs anlatıcı kullanılmıştır) ama Anarkay'da kimse ona Kemal demez. Üniversiteli olmadığı halde "Üniversiteli" derler çünkü tarih öğretmeni Aldiyarov'dan Anarkay bozkırıyla ilgili öğrendiklerini çevresindekilere de anlatmaktadır. Aydın kafalı bir gençtir. Hikâyede Kemal'in Anarkay'da çalışırken yaşadıkları, uzaktan görüp sevdiği kız, traktör şöförü Abakir'le çatışması, Abakir'in kötülüğü Aytmatov üslûbuyla anlatılmış. Uzun soluklu bir kitaba başlamak istemeyenlerin tercih edebileceği bir kitap. Bazı okuyuculara biraz sıkıcı gelebilir ama yazarın tarzına alışık olanlar rahatlıkla okuyacaklardır. Şunu da belirteyim ki ben Cengiz Aytmatov'u roman türünde daha başarılı buluyorum. Yanılıyor olabilirim, hikâyelerini daha çok seven okuyucular da vardır belki ama kişisel fikrim Aytmatov'un uzun eserlerde daha sağlam bir kurgu ve yapı oluşturup eseri daha sürükleyici(ya da en azından daha cazip) kıldığı yönünde.