Bir KİTAP ! Dört aydan beri elime hiç kitap almamıştım ve içinde insanın art arda sıralanmış kelimeler, satırlar, sayfalar ve yapraklar görebileceği , başka, yeni, farklı düşünceleri okuyabileceği , tanıyabileceği , beynine işleyebileceği bir kitabın hayali bile insanı bir taraftan coşturuyor diğer taraftan uyuşturuyordu .
Kitap çok ince bir günde bitirebileceğimiz bir kitap. Tabi benim yoğunluğum nedeniyle anca şimdi bitti. Alıntılarımın da devamı var :)
Kitap Dr. B 'nin satrancı nasıl öğrendiğini işliyor.
Okudukça onun öğrenmesine kadar geçen hiçlik sürecini sanki sizde yaşamış gibi hissedeceksiniz yazar bunu çok iyi şekilde aktarıyor .
Dünya satranç birincisi Czentovic 'in olgun tavırlarını , ağırlığını ve düşünerek hareket edişini çok sevdim. Tabi yazar bunu ne kadar kibir olarak yansıtsada eserinde ben öyle kabul etmek istemedim okuyunca beni anlayacaksınız :)
Yazarı tanımayan yoktur. Ben her okuduğum yazarı araştırırım , Stefan Zweig kısa tuttuğu eserleri ve müthiş benzetmeleri ile aklımda kalmış bu eserinde de fazlaca benzetmeleri var . Ben kitabı sevdim :) Sizede tavsiye ederim . Satranç tutkunlarının çok fazla etkileneceğini düşünüyorum...
Kitapla kalın :)
Dört ay ! Fakat hiç kimse , boşluk içinde ve zamansızlıkta geçen dört ayın gerçekte ne kadar sürdüğünü ne bir başkasına , ne de kendine anlatamaz, bunu ne ölçebilir, ne de gözünde canlandırabilir (...).