Ayşenur E'

Ayşenur E'
@kitapzede__
Öylece bekleyip durur insan . Hiçbir sey olmaz . Beklersin , beklersin ve beklersin , şakakların zonklayana dek düşünür, düşünür, düşünürsün . Hiçbir şey gerçekleşmez. İnsan yalnız kalır, yalnız , yalnız...
Sayfa 42·Kitabı okudu
1000Kitap
Reklam
Bir aşağı bir yukarı yürüyordu insan; düşünceleri de onunla birlikte bir aşağı bir yukarı, bir aşağı bir yukarı yürüyüp duruyordu . Fakat ne denli görünürlerse görünsünler , düşünceler de bir dayanak noktasına ihtiyaç duyarlar. Aksi taktirde kendi çevrelerinde anlamsızca dönmeye başlarlar, nitekim onlarda hiçliğe katlanamazlar.
Sayfa 42·Kitabı okudu
1000Kitap
Suskunluğun kara okyanusundaki cam fanuslu bir dalgıç misali yaşıyordu insan; hatta kendisini dış dünyaya bağlayan ipin kopmuş olduğunu ve o sessiz derinlikten hiçbir zaman yukarı çekilmeyeceğini anımsayan bir dalgıç gibiydim .
Sayfa 41·Kitabı okudu
1000Kitap
Çünkü ağzımızdan gerekli kanıtı almalarını sağlayacak baskı , kaba dayaktan ya da bedensel işkenceden daha çok belirgin bir incelikle uygulanmalıydı : Akla gelebilce en zekice soyutlama yöntemiyle. Bize hiç bir şey yapmadılar , tümüyle bir hiçliğin içine yerleştirdiler, zira bilindiği üzere, yeryüzünde hiçbir şey insan ruhuna hiçlik kadar baskı yapmaz.
1000Kitap
Huzursuzluk içinde gözündeki o denetlenemez tutkunun alevini okudum, insanları ancak rulet masasında avucunun içine bir tutkuydu bu .
Sayfa 26·Kitabı okudu
1000Kitap
Reklam