İncelemeden çok düşüncelerime yer vermek istiyorum; insana insan olduğu için saygı duymamız gerektiği gibi kitaba da kitap olduğu için saygı duymalıyız. İdeoloji, din, dil, ırk bizi birbirimize gösterdiğimiz saygıdan ve sevgiden ayırmamalı.
Geçmişteki arka raflara kaldırılmış olayların içimize işleyen gerçeklikleriyle bütünleştiği bu anlamlı roman; biraz buruk biraz umut dolu hale getirdin beni. Okuduğum en anlamlı kitaptı. Hayatıma, bakış açıma, zihnime çok fazla değer kattı; ufkumu açtı.