بِاسمه سبحانه
Sözüm önce kendim için
“Nazarımda edipler insanlara âdiliklere karşı nefreti talim edecek mürşitlerdir”
-Ömer Seyfettin
Hikmet-âmiz gerekdür eş‘ar
Ki me‘alli ola irşâda medâr
-Nâbi
Birbirini okşamak için karanlık köşelere sinenler de olur. Biz görürüz, lakin keenne
(sanki) görmemiş gibi yaparız. Çünkim her gördüğümüz ile derde girsek akşamacak kavga etmeli. Zo bu dünyanın zamparaları, orospularıyla başa çıkılır hiç?
Enverî — Ben maymun değilim. Omuzuna nasıl çıkayım? Sen yere otur. Ben omuzuna çıkayım. Sonra kalk.
Agop — Ben deve değilim ki yüklendikten sonram kalkayım
Enverî — Siz meleksiniz. Elbette buna bir akıl düşünürsünüz. Göklere inip çıkan mahlûkat bu kadarcık bir yere yükselemezler
mi?
Agop — Melaik pasaportumuz üzerimizde yoktur. Şimdicik bunda birer insan gibi yaşıyoruz. Hem kimsenin gözü önünde uçamayız. Buna izin yoktur. Siz hiç melaik uçarken gördünüz?