"Elinde tuttuğu çakıl taşları O'nu överdi; bir evin kapı ve duvarları O'nun dualarına "amin" derdi. Yürüdükçe etrafa hoş bir koku yayar ve başını geri çevirmeden arkasındaki yakınlarını görebilirdi."
Allah tarafından Peygamber' e dünyanın hükümranlığı ve ümmetinin sorumluluğu emanet edildikten sonra o'nun ruhu nun da -"en yüce meclisin" icraatlarında "parlak taş" olarak yer aldığı için- geçmiş ve gelecek bütün hadiseleri öğrenmeye açık olması gerekiyordu: Onun ruhu geçmişteki insan soylarının hikayeleri ile ümmetini ilgilendiren veya onların inkişaf ı ya da mahvı için hayati önem taşıyan olayları yansıtmaktaydı. Yine ahiret gününde neler olacağının bilgisi de Peygamber'e verilmiş..
Şah Veliyullah, mucizeler hakkında hazan şaşılacak kadar modern açıklamalar yapmıştır; Muhammed'in mirac'ı
[gök lere seyahati]
ve ayın bölünmesi gibi mucizelerinin izahını Peygamber'in tüm insani mükemmelliğinin, o'nun temiz bede ninde ve hayvani mükemmelliğinin ise Burak suretinde görün mesinde bulmaktadır. Fakat bu bilgin de, ondan önceki yüzlerce şairin yaptığı gibi, halk tarafından sevilen mucizeleri onlara ras yonel bir şekilde açıklamak için uzun ve geleneksel bir methiye yazmayı tercih etmişti.