b

Bunalım

5 üye
Takip
Tezatlar içinde uyumak...
7/10
·128 syf.··
2024 1. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 06 Ocak 2024 10:38
Depresif, karanlık, içsel ve eleştirel bir kitap. Yazar ana karakterinin doğumundan yetişkinliğine kadar, kendi ve toplum ile yaşadığı bunalımları, ikilemleri ve adaptasyon sorunlarını içses ile aktarıyor. Bu konuda biraz biraz yeraltı edebiyatına göz kırpan bir yapısı da var kitabın. Soyut, somut istisnasız her konuyu ve özellikle toplum içinde birey/birey içinde toplum çıkarımları ile aktarması güzel yanlarından biriydi. Ancak asıl rahatsız edici unsur; sürekli olarak her çıkmazda intihar temasını (ki yazarın hayatını araştırdığınızda bir sürpriz olmuyor bu) öne çıkarması, depresif ve negatif bir bünyenin kaçınılmazı gibi sunulmasıydı. Söz konusu bilinen durumu ile ilgili olarak çözüm noktasında mizahi dışavurumunun sadece sosyopat kişiliğine +1 eklemekten öteye gitmeyeceğini biliyor olması, ruh halinin bir o kadar mazoşist gerçekliğini kabullenmeyişi oluyor. "İnsanlığımı da işte böyle yitirdim ey ahali" demiş...
Bunalım
İnsanlığımı YitirirkenOsamu Dazai · İthaki Yayınları · 202560,3bin okunma
samimi ve gerçekçi konuşmaya çalıştık
1/10
·128 syf.··
2023 108. kitabı
Herkesin dilinden düşmeyen o kitappp.Neymiş bu kitap aylardır popülaritesini kaybetmedi ,alışveriş listelerinden düşmedi diyor iseniz konuya bir açıklık getirelim.Kitabı birkaç ay önce japon edebiyatına adım atmak ve bu kadar meşhur olan kitaba karşı merak duygumu gidermek adına okudum .Başlarda gerçekten derinselliği olan bir depresyon,acı hikayesi okuyacağımı zannediyordum ve okuduğum her kelimeyi kötü şeylerin başlangıcı ,olarak yorumlayıp olacak kötü şeyler hakkında yorum falan yaptım kafamda.Orta kısımlara geldiğimde olayı az çok kaptım.Evet bu adam aşırı şekilde depresif,hayattan zevk alamayan ,tüm hayatı çocukluğu başkalarını güldürmeye çalışmak uğruna şaklabanlık ve kendini gizleme çabalarıyla geçmiş bir soytarı.Ama zannetmeyin kendisini yoğun acılar ve talihsizlikler bekliyor,hayır.Yahu bu bildiğin inançsızlık ve amaçsızlığın sürekli daha büyük sorunlara yer açtığı okudukça kitabı daha manasız kılan bir kitap.Hele de bunun gerçek bir intihar mektubu olduğunu düşünecek olursak ohoooo işimiz var abi.Yahu tamam anladık çocukluk tramvan var aşamadığın şeyler kişilik bozuklukların var falan da yani bu demek değil ki hayatını daha da dibe batırıp ne yaptığını bilmedem ölmek amacaıyla yaşaman gerek.Hadi o kadar istiysun ölmeyi git geber abi neden her seferinde bıkmadan usanmadan yanına bir kadın alıp onunla ölmeye çalışıyorsun .Bir insan 4 kere intihar etmeye çalışıp anca sonuncusunda başarılı olacak kadar beceriksiz olabilir mi arkadaş ya.Adamın intihar etmesine hiç üzülmedim oh iyi oldu gerçekten kitapta toplum ve birey ilişkisi hakkında bazı iyi kanılar ve birkaç güzl cümle dışında hiçbirşey yok ya .Gerçekten hak verdiğim çok fala intahar hikayesi var ama bunedir ya okudukça içim şişti ya.Okuyup bitirdiğimde benim için sadece geçici bir süre populer olacak bir
Bunalım
İnsanlığımı YitirirkenOsamu Dazai · İthaki Yayınları · 202560,3bin okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Yıllar sonra yeniden kesişti yolumuz
Puan vermedi·540 syf.··
2023 6. kitabı
·
18 günde okudu
·
Okunma: 21 Ocak 2023 22:57
Kitaplar bizi okuyor biz onları değil. 20 yıl önce okuyup beğendiğim ama hakkında pek bir şey hatırlayamadığım kitabı grupla beraber tekrar okuyayım dedim ama olmadı. Çevirisi iyi değil denildi, baştan kuruldum okuyamadım, dinleyeyim dedim olmadı filmini izleyeyim derken çorbaya döndü ortalık. 'Her kitabın zamanı var.' teorim hâlâ geçerli. Bu sefer kitap beni okumak istemedi. Zor başka bir kitapla birlikte denk gelmesi de etkili oldu mu bilmiyorum ama bu okuma bana gazap oldu bu sefer. Eskiden sevmiş olmanın motivasyonu ile bir gün tekrar denerim belki.
Bunalım
Gazap ÜzümleriJohn Steinbeck · İletişim Yayınevi · 202145,7bin okunma