ç

Çağımız

5 üye
Takip
Paul Lafargue
"Çağımız, çalışma yüzyılıdır, diyorlar, aslında acının, yoksulluğun, kokuşmuşluğun yüzyılıdır."
Çağımız
İnsanın yüzüne yerleşen derin yorgunluk var artık; uykusuz gecelerin değil, fazla farkında olmanın; bitmeyen koşulların değil, hiçbir yere varmayan yolların yorgunluğu. Herkes bir şeyin peşinde fakat ne olduğunu kimse hatırlamıyor. Her sabah biraz daha eksilmiş uyanıyoruz, biraz daha silik bir hâle geliyoruz. Gözlerimizdeki parıltı, alışkanlığın solgunluğuna karışıyor. Bu çağ, yavaşça içimizi kemiren bir tükenmişliğin çağı. Artık duygular fazla, incelik gereksiz, sessizlik bile şüpheli sayılıyor. KOR DERGİ |s:7|
Çağımız
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
"Hepimiz içinde yaşadığımız çağdan sorumluyuz."
Sayfa 129 - İstanbul: Gözlem Yayıncılık, 1987.·Kitabı okudu
Çağımız
Bu Gidiş Nereye?
Nemrutlar ateşlerini yaktılar, Firavunlar beşiklerdeki bebekleri katletmek için kapı kapı geziyorlar, Ebrehelerin orduları Allah'ın evlerini yerle bir etmek için diyar diyar dolaşıyorlar, Karunlar mustazafların mallarına el koyarak güçlerine güç katıyorlar, Bel'âm b. Bâûralar insanları uydurdukları dinlerle uyutmak için her yolu deniyorlar, Lût kavimleri insanları cinsiyetlerinden tiksindirip sapkın işlere meylettiretek, özgürlük adı altında insanların fıtratlarını bozuyorlar... Zalimler, Kötüler, Kâfirler, Müşrikler, Kapitalistler, Ataistler kendi sapkın yollarında gece gündüz demeden çalışıyorlar... Ya bizler ne yapıyoruz? Bu gidiş nereye? Sonu ölüm olan hayatın, fani olan dünyanın derdine düşmüşüz, manevi olanı ötekileştirirken maddî olanı kutsallaştırıyoruz. Tabiatı, doğayı, hayvanatı, kutsal olanı, insanı, insanlığı ayaklar altına alarak yüceleceğimizi zanneden zavallı varlıklara dönüştük. A'lay-ı İ'lliyyin'e ulaşmak var iken Esfel-i Sefilîn'e düşmek için çabalar hale geldik. "Hakk" için değil "Halk" için yaşar hale geldik, kendimizi insanlara beğendirme derdine düştük, kalplerimiz put haneye döndü, yaşayan ölüler haline geldik, vicdanlarımız cüzdanlara sıkıştı. Sonu ölüm olan şu dünyada bizim sonumuz da sahabiler gibi neden Allah için olmuyor? Neden Allah'ın Rasûlü'nün yoluna çıkmıyor yollarımız? Neden siyasetçiler, şeyhler, futbolcular, sanatçılar vb. Allah'ın Rasûlünden daha çok seviliyor? Neden Müslüman'ın, Mü'min'in önderi de, örneği de, rehberi de Rasûllah olamıyor? Bu gidiş nereye? Sonumuz yakın, ölüm bir nefese bakar, hız ve haz dünyasının tadı hoş gibi görünse de sonu hüsranla, pişmanlıklarla yok olmaktır... Ve unutmamak gerekir ki "Hakiki imanı elde eden kâinata meydan okur." İman, imkanı meydana getirir, imkanı elde edip doğru yolda, doğru insanlarla
Çağımız
Öyle bir çağda yaşıyoruz ki herkes bilgeliğe ulaşamayacak oranda çok okuyor, güzel olamayacak oranda çok düşünüyor.
Sayfa 50
Çağımız
"Bir disiplin, kültür ve medeniyet çağında yaşıyoruz ama hâlâ bir ahlâk çağının çok uzağındayız." | TOLSTOY |
Çağımız