Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Profil
"Su an sirtimda hissettigim negatif duygularm attk enerjisi olan o buz gibi hissi, kollardan, sirtimdan, belimden, bacaklaridan, dizlerimden, ayaklarimdan topraga akip gitmesi için tamamen SERBEST birakiyorum." Ben Annemin Sırlarıyım
Beşinci çakra, vishuddha erkektir. Erkek enerji boğaza geldiğinde, boğazın neredeyse bir cinsel organa dönüşür - cinsel organdan daha üstün, daha incelikli. Dilinle boğazını hafifçe gıdıklar ve büyük keyif alırsın. Ama bu mastürbasyondur ve sen bunu yapmaya başladığında... Ve bu büyük bir haz verir, seksle kıyaslanmaz bile. Unutma: Seksle kıyaslanmaz. Kendi dilinle boğazını gıdıkladığında aldığın az, seksle kıyaslanmaz. Bu yüzden yogada böyle metotlar vardır...
Reklam
Eğer üçüncü-göz merkezinde ölürsen üçüncü-göz merkezinde doğarsın. Sahasrar'da ölürsen tekrar doğmazsın. Ama eğer vishuddha'da ölürsen, başa döner, muladhar'da doğarsın. Bir sonraki hayatta tekrar muladhar'dan başlamak zorunda kalırsın. Dolayısıyla beşinci noktaya kadar kesinlik yoktur; vaat var­ dır ama kesinlik yoktur. Beşinci noktaya kadar başa dönme olasılığı vardır. Ve Hindistan'da pek çok insanın başa dönme­ sine sebep olan en büyük olasılıklardan birini bu sutra söyler: İçsel ateşlerini yakmış ve onu bıngıldaklarına yükseltmiş ... Bazı insanlar...
Üçüncü çakra manipura'dır; manipura negatif duygularla yüklüdür. Bu yüzden duygusal anlamda sıkıntı yaşadığında miden rahatsızlanır; manipura hemen etkilenir. Dünyanın tüm dillerinde, "Bunu midem kaldırmaz," gibi ifadeler vardır. Bu kelimenin tam anlamıyla doğrudur. Bazen belirli bir şeyi sindiremediğinde miden bulanmaya başlar, kusacakmış gibi hissedersin. Hatta bazen olur - psikolojik bir kusma. Biri bir şey söyler ve sen bunu sindiremezsin. Aniden midenin bulan­ dığını hissedersin: Kusarsın ve kustuktan sonra rahatlarsın. Yogada bunun için metotlar vardır. Yogi sabah uyandı­ ğında bol miktarda su içmelidir - bir kova dolusu tuzlu su; su ılık olmalıdır - ve sonra yogi kusup o suyu çıkarmalıdır. Bu, manipura'yı rahatlatmaya yardımcı olur. Bu, harika bir arınma sürecidir.
"İnsan ruhu amaç veya anlam için gözyaşı döker. Ve sonra bir bilim insanı, 'İşte sana telefon,' der. Ya da, 'Bak! Televizyon!' Tıpkı annesi için ağla­ yan bir bebeği şeker çubukları sunarak ya da komik yüzler yaparak oyalamaya çalışmak gibi. Sıçrama yapan icatlar dizisi insanı meşgul tutmada, ona ıstırap veren şeyi hatırlamasına engel olmada müthiş etkili oldu."
İlk, fiziksel tapınak, muladhar çakra ile Hindu haritasına karşılık gelebilir; ikincisi, psikosomatik tapınak svadhisthan çakraya; üçüncüsü, psikolojik tapınak manipura'ya; dör­ düncü, psikospiritüel tapınak anahata'ya; beşinci, spiritüel tapınak vishuddha'ya; altıncı, spirituo-transandantal tapınak agya'ya ve yedinci, transandantal tapınak sahasrar'a karşılık gelir. Sahasrar bin yapraklı lotus demektir. Bu, nihai çiçek­ lenmenin sembolüdür; saklı hiçbir şey kalmaz, her şey ortaya çıkar. Bin yapraklı lotus çiçeği açmıştır ve tüm gökyüzü onun kokusuyla, onun güzelliğiyle, onun bereketiyle dolmuştur. Modern dünyada, insanın en içsel çekirdeğinin arayışında büyük bir çalışma başladı. Bu, modern gayretlerin bizi ne kadar ileri götüreceğini anlamamız için iyidir.
Reklam
Kalp Sutra ve Buda'nın Yolu
Budist kutsal yazıtlar yedi tapınaktan söz eder. Tıpkı Sufi­ lerin yedi vadisi gibi ve Hinduların yedi çakrası gibi Budistler de yedi tapınaktan söz eder. İlk tapınak fiziksel, ikinci tapınak psikosomatik, üçüncü tapı­ nak psikolojik, dördüncü tapınak psiko-spiritüel, beşinci tapınak spiritüel, altıncı tapınak spirituo-transandantal ve yedinci ve son nihai tapınak -tapınakların tapınağı- transandantaldır. Sutralar yedinci tapınağa aittir. Bunlar, yedinci tapınağa, transandantala, mutlak olana girmiş insanın açıklamalarıdır. Sanskritçe sözcük pragyaparamita'nın anlamı budur - ötenin bilgeliği, öteden gelen, ötedeki bilgelik; yalnızca tüm kimlikleri aştığın zaman gelen bilgelik - alt veya üst seviye olsun, o veya bu dünyaya ait olan, her türden kimliği aştığın zaman, hiçbir kimlikle tanımlanmadığın zaman, sadece etrafı dumansız bir farkındalık alevi olduğunda. Bu yüzden budistler bu küçük, bu çok küçük kitaba taparlar ve buna Kalp Sutra derler - dinin kalbi, özü.
Sayfa 108Kitabı okudu
"Ben" ve budalık bir arada var olamazlar. Budalık ortaya çıktığında "ben" kaybolur, tıpkı ışık getirdiğinde karanlığın kaybolması gibi.
Dünyanın illüzyon olduğunu ve ruhun varoluşçu olduğunu söyleyen öğretmenler oldu - "ben" gerçektir ve geri kalan her şey illüzyondur, mayadır. Buda bunun tam tersini söyler: O sadece "ben"in gerçek olmadığını ve geri kalan her şeyin gerçek olduğunu düşünür. Ve ben Buda'yla aynı fikirdeyim. Buda'nın anlayışı çok etkilidir, en etkili olandır. Daha önce kimse bu alemlere, gerçekliğin bu derinliklerine ve zirvelerine nüfuz etmedi.
Reklam
Kalp Sutra ve Buda'nın Yolu
Bilgeliğin mükemmelliğine saygtlar, sevgi dolu, kutsal! Avalokita, yüce tann ve bodhisattwa, ötesine geçen bilgeliğin derin yolunda ilerliyordu. Semadan aşağı baktı, sadece beş öbek gördü ve onlarm kendi benliklerinde boş olduklanm fark etti.