"Resûlallah (s.a.v.) sözlerini sizin yaptığınız gibi çabuk çabuk, arka arkaya eklemezdi. Ağır ağır, her kelimesinin anlaşılmasını sağlayacak şekilde konuşurdu."
"Diksiyonun amacı ve hedefi yorumculuğa ulaşmaktır. Bunun için de belirli yöntemlere başvurulmaktadır. Bu yöntemler;
1. Söz söyleyeni anlatmaya alıştırmak,
2. Dinleyeni inandırmak ve heyecanlandırmak,
3. Dinleyenin hoşuna gitmek yani konuşmada açıklık, gerçeklik ve güzelliktir."
"Güzel ve etkili konuşmak üzere kullanılacak dil malzemesinin doğru seçilmesi ve bunların konuşmaya yardımcı diğer unsurlarla (sesin uyumu, vurgu, ton, tonlama, durak, üslup, jest ve mimikler, tavır vb.) uyumlu bir biçimde kullanılabilmesi sanatına Diksiyon denir."
Az önce bişe öğrendim günlük kullanımda "muhattap" olarak kullandığımız kelimenin doğrusu tek "t" ile yani "muhatap" şeklindeymiş.
#diksiyon #telaffuz #seslendirme