Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Profil
Algılanan dünyada oluşturulan bazı değerler insanı bunalıma götürebilmektedir. Örn. başarı,güç,toplumca yüklenen bazı idealler... İşte insanı ruhsal çöküntüye götürebilecek bu algı-değerlere karşı din,alternatif değerler oluşturur ve insanı ruhsal rahatsızlıklardan koruyabilir. google.com/url?sa=t&source...
Gürses’in (2006:122) üniversite öğrencileri üzerinde yaptığı bir araştırmada dine karşı olumsuz tutumu olan bireylerin iç güdümlü dindarlara göre daha dogmatik oldukları tespit edilmiştir. İnançsız olan bireyler dış güdümlü dindarlardan daha ön yargılı bulunmuştur. google.com/url?sa=t&source...
Reklam
Çocuk bir hata-yaramazlık yaptığında, 'Allah'ın cehennemi var, seni yakar.' cümleleriyle ikaz etmek, çocuğun ruh sağlığını, ileriki yaşamında dini hayatın şekillenmesinde olumsuz etki eder. 'Çocuğa -kahreden, kör eden, taş eden- isim ve sıfatlardan çok, O'nun -Rahman, Rahim, Vedud, Cemil' gibi isimleri ile Allah'a olan bağına güç katılmalıdır.' Prof.Dr. İbrahim Canan, Kur'an'da Çocuk tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkez...
'Öğretmenim, bak anneannem elime kına yaktı, kına yakanlar cennete giriyormuş.' demişti kreş çocuğu. Çocukluk evresi dini gelişimde, Kolay İnanırlık ilkesi: Bilinçsiz bir dini bilgilendirme çocukta sağlıksız tutum ve davranışlara neden olabilir. tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkez...
Kitle iletişim araçlarının saldırganlığı, cinselliği tahrik edici yayınları, gençleri dinî-ahlaki değerlerle karşı karşıya getiren,onlarda günahkârlık duygusu uyandıran etkenler arasındadır. Bir taraftan fizyolojik ve biyolojik yapısını en güçlü unsurlarınca tatmine zorlanırken, diğer taraftan da dinin, bunların tatmini konusunda getirdiği kısıtlama ve yasaklarla yüz yüzedir. Cinsellik ve saldırganlık dürtülerinin baskın çıkması, onun dinî emir ve yasaklara yönelik şüphe ve tereddütler geliştirmesine neden olur. diğer taraftan da dinin, bunların tatmini konusunda getirdiği kısıtlama ve yasaklarla yüz yüzedir. Cinsellik ve saldırganlık dürtülerinin baskın çıkması, onun dinî emir ve yasaklara yönelik şüphe ve tereddütler geliştirmesine neden olur. dergi.diyanet.gov.tr/makaledetay.php...
Aile içi uyumsuzluklar ve dış çevre ile ilişkilerinde ortaya çıkan çatışma ve uyum problemleri, ergende yaşama sevincini olumsuz yönde etkiler. Bu bağlamda duygusal gerginliklerin neticede emir ve yasaklar manzumesi olarak dine karşı şüpheci yaklaşımlara yöneltebileceği tabiidir. Çünkü bu aşamada gence göre din, yerine getirilmesi özveri isteyen birtakım sorumluklar yüklemektedir. Oysa, onun bunları yerine getirecek arzusu kalmadığı gibi, bu noktada daha önce hissettiği sorumluluk duygusundan da uzaklaşmıştır. dergi.diyanet.gov.tr/makaledetay.php...
Reklam
Dinî şüphe sürecine girmiş olan ergen, bu konuyla ilgili gizli ya da açık ilk tepkilerini anne-babasına karşı ortaya koymaya başlar. Çünkü bir taraftan onların düşünce ve davranışlarının sınırlarını keşfetmiş, diğer taraftan da “kendini ifade güdüsü” etkinliğini arttırmıştır. Anne-babaya yöneltilen tenkitçi tutum, kısa bir süre sonra büyüklere saygı ve itaati emreden dine ve genel olarak otoriteyi ifade eden her olguya karşı yaygınlaştırılır. dergi.diyanet.gov.tr/makaledetay.php...
Arkadaşları ve çevresi ile kendi inançları arasında pek çok farklılıkların bulunduğunu tespit eden ergen, kendi inançlarına karşı şüpheci bir yaklaşım geliştirerek onları tenkide tabi tutar. Önceleri kendisini mutlu kılan çocukluk dönemi geleneksel dinî kabulleri üzerindeki bu aklama girişimi, ergeni son derece rahatsız eder. Zira bu yönelişiyle o, inançlarının yanında, kişiliğinin temellerini de sorgulamaktadır. dergi.diyanet.gov.tr/makaledetay.php...
10-12.yaşlardan itibaren zihinsel hayatta meydana gelen köklü değişim,pek çok problemi de beraberinde getirir. Somuta dayalı düşüncenin yerini soyut düşünme yeteneğinin almasıyla ergende daha önce görülmemiş bir muhakeme,tenkit ve tahlil gücü ortaya çıkar. dergi.diyanet.gov.tr/makaledetay.php...
#HarmsTeorisi: #Tanrı konusundaki düşüncelerini belirlemek için yaşları 3-18 arasında değişen 5000’den fazla çocuk üzerinde bir araştırma yapan Harms’ın teklif ettiği aşamalar: Peri masalları evresi: 3-6 yaş Gerçekçi evre: 7-12 yaş Bireysel evre: 13-18 yaş ilahiyat.gen.tr/dindarligin-gel...,(13%2D18%20ya%C5%9F).
28 öğeden 11 ile 20 arasındakiler gösteriliyor.