Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
Profil
İnsan, bedeninden çok ruhunda yaşadığını fark edebilirse, yaşadıklarını da pencereden bakar gibi dışarıdan seyredebilir.
Sayfa 52
197 syf.
10/10 puan verdi
Mezheplerin Önemi
-Kitabi neden okumalıyız? +Kitabi okuyup anlamak ,Hakikatin yüzündeki perdeyi kaldırmak için önemlidir. Yazar #saidramazanelbuti şahısları zan altına ve hedefe almadan,Hakikatin önündeki perdelerden olan : "Mezhepler yoktur uydurmadir,bize Kuran peygamber yeter , ondan sonrakiler taklit edilemez" diyen ve "Mezhepleri din gibi görüp kendi mezhebi dışındakileri asla kabul etmeyen" iki zıt görüşe sahip olanlarin sundugu fikirleri, ilmin,aklen ve mantıken ispat eden delillerle , muslumanları dinsizlige goturen ve güclerini kıran konuları ,açıklamış ve tabiri caizse karşi tarafi madara etmistir ... Karşı cenahın nasılda insanların aklını karistirdigina Müslümanların hangi konularda dikkatli olması gerektiğine, samimi uslubuyla hem örnek olmuş, hem teknik bilgiler vermiştir. Bu yönüyle bana göre, bir #kişiselgelişim kitabı olarakta çok şey kattı kendisinden Allah razı olsun Yine muhakkak okunması gereken temel bir eser tavsiyesidir. Okuma listemizde muhakkak olmalıdır sevgili kardeşlerim
Mezhepsizlik Bid'attir
Mezhepsizlik Bid'attirMuhammed Said Ramazan el-Buti · Bedir Yayınları · 199581 okunma
Reklam
İnanıyor musunuz ? Yoksa İman mı ediyorsunuz ?
Hristiyanlık öğretisinde böylece, eski zamanlarda işlenen suç, en açık biçimde kendini gösterir. Çünkü, oğulun kurbanında, o suçun en cömert kefareti bulunmuştur. Babayla uzlaşma çok daha temeldir bu inançta. Çünkü, kurbanla, aynı zamanda, uğruna babaya karşı başkaldırılan kadından vazgeçilmiştir. Ama şimdi, çift değerliliğin tinbilimsel (psikolojik) zoru hakkını is­ter.
Hristiyan efsanesinde, insanın ilk günahı, kuşkusuz, tanrı babaya karşı bir günahtır. İsa, insanları, kendi yaşantısını kurban ettiği ilk günahın baskısından kurtarınca, bu günahın bir cinayet işi olduğu sonucuna götürmüştür. İnsan duygusuna iyice yerleşmiş olan "dişe diş, göze göz" yasasına göre, bir ölümün kefareti, ancak bir yaşantının kurban edilmesidir.
... Gothe'nin, "insanların dindar oldukları sürece şiirde ve sanatta yaratıcı olabildikleri, din olmadığı durumlarda ise orijinalliği kaybedip sadece taklitte kalacaklardır.
Reklam
Prof. Dr. Nevzat Tarhan
''...kişi, ölüm anksiyetesi ve onun oluşturduğu panik ve kontrolsüzlük hissini ancak Allah inancı veya koruyucu melek inancı ile yenebilir. Bunun için Amerikalılar “Siperde ateist yoktur” demektedirler.''
Tanrı'ya inanmak için somut delile ihtiyaç duyan biri ne kadar çok araştırıp düşünse de Tanrı'nın varlığını ispat edecek bir kanıt bulamayacağını anladığında, Tanrı'yla ilgili düşünmekten ve somut kanıt aramaktan vazgeçebilir. Dolayısıyla, Tanrı'ya karşı ilgisiz kalabilir veya ondan uzaklaşabilir.
Sayfa 72 - Maarif Mektepleri YayınlarıKitabı okudu
Kuşkusuz dua etme eylemi bireyde birdenbire ortadan kalkmaz, dua etme eyleminde önce artış gözlenir (sönme patlaması). Hatta daha farklı dua etme eylemi gerçekleştirebilir (topografya değişimi). Dualar karşılık bulmadığı (pekiştirilmediği) için de gitgide dua etme eylemi azalarak yok olur (sönme).
Sayfa 71 - Maarif Mektepleri YayınlarıKitabı okudu
Bireysel anlamda dine ilgisiz ya da karşı kimseler görülebilirken bir toplumun tümüyle inançsız ya da ateist olduğuna pek rastlanılmamıştır. İnsanın dünyayı dolaşsa, duyarsız, edebiyatsız, kanunsuz, servetsiz şehirler bulacağı fakat mabedsiz ve mabudsuz bir şehir bulamayacağı söylenmektedir (Güneş, 2014:153). Bazı toplulukların "dinsiz" olmasının nedeninin toplumsal yaşama yatkın olmadıklarından kaynaklandığı belirtilmektedir (Orhan, 2013, s.13).
Sayfa 60 - Maarif Mektepleri YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Çocuk ister inancı ister inançsızlığı benimsesin araştırarak, sorgulayarak kararını vermişse buna başarılı kimlik, ailesinin etkisi altında düşünmeden sorgulamadan bağlanma yaşamışsa ipotekli kimlik, kendi tercihine rağmen aile ve çevresinin baskısı altında karar verirse buna da gölgeli kimlik denilmektedir (Yapıcı, 2016). Öyleyse bireyin inanç ya da inançsızlığı tercihinin aile ve çevreyle etkileşim içinde gerçekleştiği söylenebilir.
Sayfa 59 - Maarif Mektepleri YayınlarıKitabı okudu
Allport (2004), dini şüphe konusunu iki başlık altında toplamaktadır. Ona göre dini şüphe, tepkisel olumsuzluktan ve bireyin ilgilerine karşılık bulamamasından kaynaklanmaktadır. Kişi, beklenmedik bir anda istemediği bir olumsuzlukla karşılaştığında bu durumun sorumluluğunu ya da nedenini yaratıcıya yüklemekte ona karşı olumsuz tepkiler geliştirmektedir. Diğer şüphe durumunda ise birey, dini ilgilerine karşılık Tanrı tarafından ilgi görmediğini düşünmektedir. Bu şüphe biçimi dinsel gelişimin ben-merkezli ve olgunlaşmamış görünümünü ortaya koymaktadır. Örneğin bireyin duaları onun çıkar ve beklentilerine hizmet etmeyebilir. Bu ise kişinin dine yönelik olumsuz düşünmesine ve dini açıdan şüphe duymasına neden olabilir (Kayıklık, 2005a, s. 146-147).
Sayfa 35 - Maarif Mektepleri YayınlarıKitabı okudu
451 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.