Dimne:
- Mevki ve rütbeler insanları ahlak ve erdem derecelerine göre dağıtılırlar. Ahlaklı ve karakterli bir kimse, erdemli davranışları sebebiyle bulunduğu mevkiden daha yüksek mevkiye çıkabilir.Erdem sahibi olmayan bir kimse ise kötü karakteri ve ahlaksız hareketleri yüzünden, bulunduğu yüksek mevkiden daha aşağı bir konuma düşebilir. Yüce bir makama gelmek ve yüksek bir itibar kazanmak çok çetin ve zahmetli bir iştir. onu kaybetmek ise ne kadar da kolaydır! Tıpkı ağır bir taşı kaldırıp omuza koymanın çok zor ama onu yere bırakmanın çok kolay olması gibi. öyleyse bize yakışan, bulunduğumuz konumdan daha yuksek mevkilere gelmek icin cabalamaktir. Erdemli oluşumuz ve düzgün karakterimiz sayesinde biz bunu basarabiliriz. Üstelik daha iyisini elde edebilmek mümkünken neden şu anki konumumuzla yetinelim ki?