Zeami Japon aktör ve oyun yazarıdır. Başyapıtı olan Fūshi kaden dışında, aktörler için pratik ders kitapları yazmış ve Noh tiyatrosunu ciddi bir sanat dalı olarak kabul ettirmiştir. Kitaplarında, mistik Japon felsefesi yer bulmuştur.
Zeami hem samuray sınıfı için ortaya çıkan ve ilkelerinin çoğu dövüş sanatlarının ilkelerini de yansıtan
Çiçek kişiden kişiye ve kalpen kalbe değişmektedir. Peki hangisinde mutlak gerçek bulunmaktadır? Çiçek'i sadece o sırada kullanabilecek olana göre bilecekseniz.
Tekrar etmeliyim: Başlangıçta sahip olduğunuz zihin halinizi, yani nereden geldiğinizi unutmayın. Bu neden le genç oyuncular genellikle "hız lı yükselen ' ' veya "oldukça başarılı görünen ' ' şeklinde övülürken, yaşlı erkekler "olduk ça genç görünen ' ' şeklinde övülmektedir. Eşsizlik ilkesi de zaten bu değil midir? Çeşitli tarzlara biraz renk katarsanız, tonların çeşitleri yüz kat daha artacaktır. Ayrıca, yıllar içinde elde ettiğiniz çeşitli sanat ve yetenekleri tek bir bedeninizde taşıyabiliyorsanız, Çiçek ' iniz ne kadar şaşırtıcı.olabilir ki?
Zihnin zemini tüm tohumları barındırır;
Yağmur her birini çimlendirilir.
Çaba gösterirse yetenek gelişmeye başalar, devam edilir
Ve istikrar sağlanırsa
Çiçek’in doğası anlaşılıp vakıf olunmaya başlanır..
7Yaş..
Genellikle 7. yaş, bu sanata başlama zamanı olarak kabul edilir.' Bu yaşta çocuk doğuştan kendisinde bulunan yete neği sergileyecektir. Çocuk dans, hareket, şarkı söyleme ve hatta iblis rolleri için doğal bir yetenek sergiliyorsa hunları dilediği gibi oynaması için izin verilmelidir. Kendisine neyi iyi neyi kötü yaptığı konusunda kesinlikle direktif verilmemelidir. Çünkü bir çocuk çok fazla uyarıldığında cesaretini kaybedebilir ve bıktırıcı olmaya başlarsa da sonunda bu sanatı tamamen bırakabilir.