g

Güncel

13 üye
Takip
"FEZVİ ÇAKMAK" MI, "RÜMEYSA EKER" Mİ?
02 Haziran 2026 tarihli "Bediüzzaman Tabiat Risalesi'nde hangi üç kişiye işaret ediyor?" yazıma ilgi yoğun oldu. (...) Ben sadece nakledici oldum. Yalnız "Ankara" bağlamını kattım. (Tabiat Risalesi'nin başında geçen ihtar.) Öyle yapınca taşlar yerine daha bir oturuyor gibi geldi. Ve elbette okurlarım da "Sağır, kör, düşüncesiz sembollerinin işaret ettiği kişiler kimler olabilir?" merakıyla bazı tahminlerde bulundular. O tahminlerin hepsi hakkında ağzımı açamıyorum. Zira 5816 gadrine uğramak istemiyorum. Bu yasa öyle bir giyotin ki, körün körlüğünü yalnızca "fizikî durum ifadesi olarak" zikretseniz bile, hakaret sayarak cezai işlem başlatabilirler. (En azından mahkemenin tozunu şöyle bir yutarsınız yani.) Bu vesileyle Cenab-ı Mevla'dan bu gadrin de son bulmasını dilerim. Âmin. Ha, bunu derken, AK Parti'den büyük beklentilerim yok artık. (Küçüğü de yok.) O iş başkalarıyla olacak gibime geliyor. Ne diyelim? Rabb-i Rahîmimiz rüştümüzü de ilham eylesin. Âmin. Gelelim bu yazıdaki meselemize. Aslında aynı hakikat toprağını kazmaya devam edeceğiz. Çünkü o yazıyı yazdıktan sonra Risale-i Nur külliyatında benzer terkiplerin çoklukla bulunduğunu keşfettim. Hepsi aynı şekilde gelmiyor. Bazen sıralama değişiyor. Bazen de "üçüncünün" tanımlanışı başkalaşıyor. **Meselâ: Bir yerde "kör, sağır, dilsiz" deniyor. Bir yerde "kör, sağır, şuursuz" söyleniyor. Başka bir yerde "kör, sağır, düşüncesiz" anılıyor. Buna mümasil başka anılış şekilleri de var. Eğer okurlarımın çoklukla ifade ettikleri şekilde üçüncü kişi "Fevzi Çakmak" ise, gördüğünüz gibi yazar yine 5816'nın gadrinden korktu, o zaman bu ifadelerin "onun öne çıkan yönlerine" vurgu yaptığı söylenebilir. Evet. Hakikaten de yakın tarihe dâir mâlûmâtı olanlar bilirler ki: Fevzi Çakmak, gayet dindar bilinmesine rağmen,
Güncel
ahmet nesin:
...türkiye ve azerbaycan israil'e uçak yakıtı satıyor. türkiye ayrıca çelik satıyor. bunlar da filistin üzerinden gidiyor... .... youtube.com/watch?v=mjMJFZ5...
Güncel
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
akp medyası boktanlığı
...cnn türk maraş deprem görüntüleri savaş alanı diye yayına veriyor? ama nedense hiç sorun olmuyor! bunu bir muhalif kanal yapsa, akp uşakları yaygara koparmıştı!... ... diken.com.tr/cnn-turk-kahram...
Güncel
Fanny Fern, Ruth Hall, 1854
"Hiçbir şey anlayamıyorum. Hayatımda hiç bu kadar kafam karışmamıştı!”
Güncel
YAPMA BE ERDOĞAN, YAPMA!..
Erdoğan'ın, haydi, mecbûren yaptığını düşündüğümüz Anıtkabir ritüellerini anlıyorum da, tutup, hiç gereksiz, bugünkü Mavi Vatan mevzuunda olduğu gibi, Atatürk'ün Manevî Mirâsı Savarona olaylarına girmesini hiç anlamıyorum, beğenmiyorum, hayra da yormuyorum. Öldürmemiz gereken şeye can suyu döküyoruz gibime geliyor. Hayırlısı bakalım. Allah ikbâlimizi hayretsin. -Ahmet Ay, facebook.com/Yenirenkler, 24 Ağustos 2025-
Güncel
İKİ GAMMAZ: CİLVELİ ve Ü. ÖZDAĞ...
- "Dikkat ederseniz, biz "falan tutuklansın, filan tutuklansın" türü kampanyalara katılmıyoruz. Birinin tutuklanmasından mutlu da olmuyoruz. Biz bir şeye karşı geliyorsak, kendi fikrimizle, vicdanımızla karşıyız. Bunun dışında çeşitli kesimlerin birbirine karşıtlıkları bizi ilgilendirmiyor. Tabiî bu dediğim karşıtlarımız için geçerli değil. Bugün tutuklanan şahıs, daha birkaç ay önce, Cilveli biraderiyle birlik olmuş, bizim arkadaşların tutuklanması kampanyası yapıyordu. Demek kendine yakıştırıyor ki, yapıyor. Bizim dışımızdaki hemen herkes de böyle. İspiyonculuğu, gammazlığı bir şey yapmak sanıyorlar. Bizim eleştirilerimiz fikrî eleştiridir ve kendi perspektifimizdendir. Falan adamın filan adamla karşıtlığıyla, çıkar hesabıyla, ona karşı adaletsizliğiyle ilgili değildir. Ki zannediyorum her kesime yönelik olarak -mümkün olduğu kadar adil şekilde- dağılmaktadır. Biz elbette Siyonizme karşıyız. Bu sadece şimdi, bir kişi özelinde değil, her zaman böyleydi. Amerikan emperyalizmini, kapitalizmi ve Siyonizmi reddettiğimizi her zaman söyledik. Bunu söyleyince kimleri ne açıdan eleştirdiğimiz de ortaya çıkıyor zaten. Bunu, ediyle büdünün birbirine karşıtlığıyla karıştırmayın; onların küçük dünyalarıyla hiçbir alakası yoktur. Bunu böylece belirtelim de şunu eleştirirken ötekini niye eleştirmiyoruz gibi bir şey olmasın. Her an herkesi eleştiremezsin. Vesilesi, bahanesi ile konuşulur. Veya birini bir konuda eleştirdin mi öteki konuda beğenmeyeceksin diye bir kaide de yoktur. Küçük trollerin kafasıdır bu. Biz ideolojik çerçevesi net bir hareketiz. Herkesi de böyle olmaya, fikirce çekişmeye davet ederiz. -Selim Gürselgil, x.com/gurselgil, 21 Ocak 2025-
Güncel