10. Ebû Hüreyre'den (ra) rivayet edildiğine göre
Resûlullah ("sallallâhu aleyhi vesellem" ) şöyle buyurmuştur:
Kişinin (camide) cemaatle kıldığı namaz, evinde veya dükkanında kıldığı namazdan yirmi küsur kat üstündür. Şayet bir kimse güzelce abdest alır, sırf namaz kılmak maksadıyla camiye gelirse, camiye girinceye kadar attığı her adımla onun derecesi yükselir ve günahı bağışlanır.
Camiye girince de namaz için oturduğu müddetçe sanki namazdaymış gibi sayılır.
Namazı kıldığı yerde kaldıkça kimseye sıkıntı vermediği ve abdesti bozulmadığı (yahut günah işlemediği) takdirde, melekler onun için şöyle dua eder:
"Allah'ım, sen bu kişiye rahmet et.
Allah'ım, onu bağışla. Allah'ım, onun
tövbesini kabul et."
Sayfa 33 - (M1506 Müslim, Mesâcid, 272; B477 Buhârî, Salât, 87)