k

Kitap hakkında düşüncelerim

1 üye
Takip
Arka kapakta yer alan küçürek öykü'ye
Kitap kapakları neden önemli? Arka kapakta yer alan küçürek öykü'ye Tek sayıların uğursuzluk getirdiğine inanırdı. Sessizce üçüzlerin odasına girdi .... Insan bilinçaltında neler barındırıyor ve nasıl da kendi inancını kendi yaratıyor . Beynimizde istemeden de olsa yerleşmiş inançlar silesi yer alıyor. Okuyunca önce ürktüm ve bu sözleri kitabın herhangi bir yerinde göreceğimi umdum ama öyle olmadı. Oysa küçücük bir metin ne kadar çok şey haykırıyordu. Günlerdir aklımdan çıkmıyor. Inanç sandığımız daha doğrusu benimsediğimiz fikirler zinciri bizi ne kadar da etkiliyor. Insan doğası ne kadar da vahşi .inançları yaratan insan... Kime ,neye,ne kadar, nasıl inanacağımızı kim tayin ediyor.? Bilinçaltımızda var olan düşünceler bize ele geçirebilecek kadar güçlü . Vahşet dolu bir kitap okuyacağımı zannederek okumaya başlayıp Bıçak Öyküleri'nin içine önyargılarımla dalıyorum.
Hikaye hakkında naçizane görüşümdür·Kitabı okudu
Kitap hakkında düşüncelerim
Bozuk
Annesini sevmiyor ama üzmek istemiyor !.. Sevmediği annesi mi ,yoksa onun babasına olan tutumu muydu ?Felç olan babasına annesinin davranışları yüzünden;annesiyle yakınlaşamayan bir evlat ! Nasıl biz yeni doğmuş her şeyi tecrübe ederek öğreniyorsak annelerimiz de bu hayata bir defa geliyor ve onların da acıları ,travmaları var...Ama içinde bulunduğumuz yara bere olan ruhumuz bunu idrak etmekte yetersiz. "Milyonların tedavülden kalkması ile annesini toprağa vermesi aynı döneme denk geldiği için hangisi daha önemliydi hatırlamıyordu..." Tedavülden kalkan değersiz olan milyonlar ve annesinin ölümü arasında hangisinin önemli olduğunu bilmiyor "büyük nefret" Fransız porseleni diyerek bir çok kadını baştan çıkarak sattıkları bu kırılmaz ürünler... Kadınların en hassas noktası ev eşyaları. Evimiz ve içinde bulunan eşyalar ile aramızda bir bağ oluşuyor onların kırılması ortadan yok olması birçok anıyı çöpe atmak gibi bizim için. Hem maddi hem de manevi bir eksiklik. Zor şartlarda aldığımız her bir eşyanın bizim için daha kıymetli olması büyük önem taşıyor. (Anne fransız tabak kadar bile görmüyor babasını) Ana karakter o kadar düzenli ve ihtiyatlı biri anahtarını koyduğu cebi,eşyaların yeri, günlük yaptığı aktivitelerin zamanı bile değişmiyor. Bilinçaltında yoluna koyamadığı her şeyi bu şekilde aşıyormuş hissi bırakıyor. "Minik radyonun boyutundan beklenmeyecek kalitede ve parazitsiz ses vermesinin fiyatı ile doğrudan bağlantısı vardı." "Ilk görünüşte yüksek bir fiyata satın alınmış gibi görünseler de alındığından beri geçen zaman ve buna rağmen hâlâ ilk günkü performanslarıyla çalışmalarından ödenen parayı çoktan hak ettikleri anlaşılabilirdi." Maddi değer -manevi bağ ücret ödediğimiz nesnelerden beklentilerimiz ve onlarla kurduğumuz ilişki... "Kasap işini iyi yapıyor,
Bozuk öyküsü hakkında naçizane görüşümdür·Kitabı okudu
Kitap hakkında düşüncelerim
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Pak
Firdevs ve Saadet karakterleri içinde bulunduğumuz hiyerarşi problemini çok yakından hissettiriyor ."Büyük balık küçük balığı yutar ." Firdevs'e minnet duymak evde aç kalmaktan daha zor. Geçinmek zorunda olan "Saadet "günümüzdeki her bir işçi . Ara katman hiyerarşisinde yer alan Firdevs karakteri ne güç sahibi ne de ezilen . Güç zehirlenmesi yaşayan ezilenin yanında gücünü göstermekten çekinmeyen, üstündekilere karşı ezik kalan biri. Yazarın Firdevs karakterini sütün içine düşen böcek metaforuyla anlatmasına bayıldım . Hiyerarşi zehirlenmesi "oruspu" hakareti... Toplumumuzda bu hakareti en alt tabakaya bile edemezsin. Cümlelerin ahangi, şiirsel ifadeler, güçlü anlatım ... Sadet'in verdiği tepki simgesel olarak da olsa bana göre çok ağır . Kırılma anında verdiğimiz tepkiler... Kırılınca kesen cam parçalarını suçlayamayız ama Saadet'i suçlarız burada irade devreye giriyor. En zor zamanlarda verdiğimiz tepki bizi daha insan ya da daha hayvan yapar. İnsan en vahşi hayvandır. İrade sahibi bir hayvan. Bizim tercihimiz ne? Saadet'in yerinde olsak ki hepimiz bir Saadetiz tepkimiz ne olurdu? "Bugün sinirden çıldırdım. Katil olmamak elde değil... serzenişleri çınladı kulaklarımda . Peki, Firdevs biz olsaydık....bazen hepimiz bir Firdevs....
Pak öyküsü hakkında naçizane görüşümdür·Kitabı okudu
Kitap hakkında düşüncelerim
Serenad - Zülfü Livaneli
Serenad Zülfü Livaneli İcmal çox uzun olduğu üçün burada paylaşa bilmirəm. Ona görə blog linkini yerləşdirirəm: muradakifsoy.wordpress.com/2024/01/20/sere...
Kitap hakkında düşüncelerim