Celâl ağırlıklı erkek dünyası sol bölüm (yang), cemâl ağırlıklı kadın dünyası ise sağdaki desenli bölüm (yin) tarafından temsil edilir.
Erkek, içinde bir Cemâl (yin) çekirdeği, kadın da içinde bir Celâl çekirdeği taşır. Hanımefendilerin desenlerle bezenmiş olmaları Cemâl isimlerinin fıtrattan gelen zenginliğine işaret eder. Erkeklerde ise Celâl isimleri daha belirgindir. Fakat bütün kodlar potansiyel olarak iki cinste de vardır; sadece duruma göre uyanmayı bekler. Erkekler cemâl eksikliğinden dolayı cemâl zengini olan hanımefendilere yönelirler ve kadınlar da tam tersi olarak erkeklerin celâl yönlerine çekim hissederler. Neticede fizikte artı ve eksi kutupların birbirini çekmesi gibi yin ve yang veya celâl ve cemâl birbirini çeker ve bir "ikili birlik" oluşur. İki taraf da zenginleşir, bütünleşir, tamamlanır ve evrendeki denge yerine oturur. İşte Lao Tzu MÖ 600'lerde bu dengeyi fark etmiş ve ifade etmiştir. Bizim tasavvuf geleneğimizde bu birleşme tevhid ve tevfik olarak tabir edilir. Celâl ve Cemâlin bu dengeli ve meşru beraberliğinden ise iki taraf için de daha yüksek bir olgunluk hâli ortaya çıkar ve bu hâle de kemal denir